We Bought A Zoo

ZOObanner

Alt hvad der kræves i livet er 20 sekunders mod

Benjamin Mee (Matt Damon) er en journalist der har oplevet lidt af hvert i sit liv, men da hans kone dør efter lang tids sygdom ramler hans verden sammen og står nu tilbage med to børn. Derfor beslutter han sig for at sige sit job op, finde et nyt sted at bo og starte op på en frisk.Han finder et perfekt hus ude på landet, men det viser sig at at ejendommen har et gammelt nedlagt zoo, hvor der stadig er dyr. Benjamin og familien tager kampen op, for at få det op at køre igen sammen med personalet og den smukke dyrepasser Kelly (Scarlett Johansson) for måske er dette lige det der skal til for at bringe familien sammen igen.

ZOO1

Matt Damon spiller ret godt i denne feel-good film, som faderen der har nogle problemer med at komme sig over sin kones død og prøve at få styr på sit liv og samtidig gøre det bedste for sine børn, det pynter på ham i denne rolle da man igen ser ham lidt alvorlig som i Good Will Hunting. Scarlett Johansson spiller ret godt op imod ham, som dyrepasseren der er lidt gnaven da dyrene er hendes et og alt, men alligevel ikke kan lade vær med at følge Benjamin lidt i smug. Også her er det dejligt at se en anden form for skuespil fra hende, det viser at de kan lidt mere og de faktisk er nogle af toppen, selvom hun er ret naturlig i denne film er den 27-årige skuespiller en fryd for øjet.

ZOO2

Cameron Crowe som har givet os Jerry Maguire, Vanilla Sky og mange andre film, har instrueret denne hjerte varme drama komedie, det er syv år siden vi sidst har set noget til Crowe, men det har bestemt været ventetiden værd. We bought a Zoo eller En ny start som den hedder på dansk er en film der viser masser af følelser og store drømme. Der er et par steder han ikke har været så heldig, men man bliver hurtig fanget igen med person galleriet og de forskellige dyr der nu er, men det er desværre ikke en ny klassiker fra ham, som man vil huske ham som sådan fra men en flot og helt klart 2 timer værd at bruge sin tid på.