Lockout

LOCKbanner

En mand mod 500 forbrydere

I en nær fremtid findes der et super fængsel oppe i det ydre rum, som har nogle af de mest hårdkogte kriminelle i verden. De er under den skrappeste bevogtning der er set, men da præsidentens datter (Maggie Grace) tager der op i et humanitært formål går der noget galt og lige pludselig er der 500 fanger løs som har taget styringen. Agent Snow (Guy Pearce) som tidligere var agent for USA bliver nu tilbudt at få renset sin navn efter han blev mistænkt at spionere mod sin eget land, hvis han tager derop og redder hende. Han godkender ikke missionen med det samme, men da han finder ud af at en af hans gamle venner er der oppe, ser han muligheden for at bevise at han er uskyldig og fælde den rigtige spion. Fra producerene som gav os Taken og med Luc Besson inde over, har vi en ægte science fiction, action film med fart over feltet, spydige kommentarer  og ekstrem vold.

LOCK1

Selve historien er lidt tynd, men hvis du har været ude i byen om lørdagen er dette lige filmen til om søndagen med en pizza og en kold cola, en rigtig drengerøvs film som er værd at bruge halvanden time på. Det er lidt en skam at Luc Besson går ind over denne for det er ikke den heldigste film han har lavet, den er vist bare lavet for pengenes skyld og ikke for filmkunsten. Guy Pearce spiller rigtig godt i denne i denne film, han formår at holde den kørende ene mand, og tror faktisk han har hygget sig med rollen som denne actionhelt der er ligeglad med andre. Det er ikke lige de roller man så tit ser ham i, men dette kunne godt bane vejen frem for ham som actionhelt.

LOCK2

Til tider minder han om  Mark Wahlberg som jeg også nemt kunne se i denne rolle, men dejligt at det blev Guy. Maggie Grace som også var med i Taken som datteren, er lidt irriterende som præsidentens datter, men det er også dejligt at se en kvindelig skuespiller der ikke er blevet castet bare fordi hun har en 75 H skål at bære rundt på. Udover det er hun en meget køn pige og tror hun har en stor karriere foran sig, nu med denne og de to Taken film, det er flot at hun er med i tre film i år. Lockout, Taken 2 og den nye Twilight som kommer til november.

Så sæt den på, fald tilbage i sofaen og gør jer klar på med pumpende action.