The Amazing Spider-Man

SPIDERbanner

The Amazing Spider-Man er instrueret af Marc Webb, der tidligere har instrueret 500 Days Of Summer, men ellers ikke er så kendt endnu. Filmen er selvfølgelig produceret af Marvel og er den første i serien af de “nye” Spiderman film.

Spidey svinger igen

Spiderman er historien om den lidt nørdede High School elev Peter Parker (Andrew Garfield) der under mystiske omstændigheder mistede sin far og mor, som lille og derfor vokser han op hos sin onkel og tante. Som teenager prøver han at finde sin egen identitet. Da Peter finder en gammel mappe, der tilhørte hans far, begynder han så småt at forstå, hvad der skete med hans forældre. Det leder ham på sporet af hans fars gamle kollega Dr. Connors og Oscorp. The Amazing Spider-Man er en Reboot af den første af de gamle Spiderman film, hvis man da overhovedet kan kalde dem gamle, den første er nemlig kun fra 2002. Men alligevel en nyfortolkning af Spiderman universet, historien er blevet ændret og filmen er blevet mere mørk og dyster, faktisk lidt som vi har set det med de nye Batman film fra Christoffer Nolan.

SPIDER1

Ny film, nye skuespillere

Andrew Garfield har overtaget Spiderman dragten fra Tobey Maguire, og det er det skam ikke blevet dårligere af, han virker både mere voksen og cool i den. Fantastiske Emma Stone (Niceville) spiller rollen som Spiderman´s kæreste Gwen Stacy, for i den nye film er det hende der er kæresten og ikke Mary Jane. The Lizard/Dr. Connors er Spiderman´s ærkefjende i filmen, han bliver godt spillet af Rhys Ifans (Little Nicky, Harry Potter), The Lizard er en god karakter, der kan give Spiderman noget seriøs modstand, hvor er der fedt at se en ny superskurk, men det har nok også været nødvendigt at tænke i nye baner for at sælge filmen.

SPIDER2

Jeg syntes filmen føltes lidt langtrukken i starten, men det har nok været nødvendig, med en ny forhistorie, i den næsten 2 timer og 20 min lange film. Til gengæld for man et nyt syn på Spiderman, om den så havde været nødvendig at lave efter så kort tid, skal man nok selv vuderer. Men jeg syntes den er værd at bruge tid på, måske bliver man positivt overrasket. Det gjorde jeg i hvert fald.