Baywatch

Baycov

Hårdtpumpede fyre og kvinder i røde badedragte, der løber i slowmotion er hverdagen på Emerald Bay i Florida, de er hverdagens helte og passer på alle og enhver uanset hvad, om det er mangel på solcreme eller du er ved at drukne. Den erfarne livredder Mitch (Dwayne Johnson) leder til dagligt liv redderholdet på stranden med hård hånd og har styr på enhver situation, men da den tidligere olympiske svømmer Matt Brody (Zac Efron) ankommer til holdet bliver der en hård konkurrence om at være den bedste. Men da der begynder at dukke lig og stoffer op langs stranden, må de holde våbenhvile og slå holdet sammen og opklare sagen hvem det er der ødelægger deres paradis hvor de er kongerne.

hj

Baywatch er instrueret af Seth Gordon, manden der står bag film som Identity Thief, De satans Chefer og et par andre komedier han har formået at få instrueret en komedie film der er så tynd i historien at det er en skam. Action scenerne er næsten være end den originale serie, også flyver one-liners og platte jokes ud til højre og venstre hele tiden og det er synd. Filmen tager laver også grin med skuespillernes karriere, og de kan jeg personligt godt se det sjove i når de spiller på hinanden. Vi har en scene hvor Mitch kalder Brody for high school musical dreng ̈ som rammer Zac Efron lige i øjet.

gh

Men bag ved Seth Gordon er der også en manuskriptforfattere der har ved hvordan man laver en film som Kan tiltrække publikum og score en masse penge, desværre er det publikum nok mest bare teenagere eller folk med ekstrem sort humor. Det er synd at historien er så tynd, man kunne godt ønske sig de havde gjort lidt mere ud af det ligesom de andre remakes som 21 jump street og The A-Team. Historien er ikke særlig original, men okay den er også bygget over en serie der kørte over et årti og som selv gav et par film fra sig, vi har stadig nogle lækre badedragts bærende kvinder og i denne film har de fundet de to skønne damer Kelly Rohrbach og Alexandra Daddario. De tilføjer ikke rigtig noget til filmen udover deres kønne ansigter og evnen til at løbe i tæt siddene dragter.

Når man har sagt Baywatch er man også nød til at sige David Hasselhoff og Pamela Anderson og selvfølgelig kan man ikke komme udenom dem, så derfor er de da lige kommet med i filmen, godt nok kun lige i et par scener for at beholde den røde tråd også er de væk igen. Dette er en komedie der er rap i replikken og vil være smart i en fart, men så ikke mere. Du bliver underholdt i den tid den nu er, men så er den ikke længere. Livredderne drukner desværre sig selv i det lange løb. Hvis jeg må anbefale en komedie med The Rock, så se Central Intelligence fra 2016, en film der også har Kevin Hart med super morsom.

Ekstra:2 out of 6 stars (2,0 / 6)