24: Live Another Day

24 live another Day
For dem som godt kan lide de andre sæsoner af 24 timer serien, vil elske denne sæson. Den starter lige på og hårdt. Denne gang foregår historien i London, men som altid er Jack Bauer tilbage i centrum. Men vi får os også et gensyn med Chloe O’Brian og Heller familien som mange nok kan huske fra de andre sæsoner. Den nye sæson indeholder spænding hele vejen igennem de 12 episoder. Vi er igen midt i at se hvor langt terrorister vil gå for at dræbe den amerikansk præsident. Selvom historien foregår i London ligner CTU hovedkvarteret sig selv, hvilket er lidt underligt. Men London har også en hemmelig afdeling, som er lidt mere hård mod deres fanger end CTU agenterne er.

1

Det foregår i London.
Efter fire år eksil kommer Jack Bauer tilbage i London. Ham og Chloe O’Brian er oppe imod en terrorist, som vil dræbe den amerikansk præsident, efter at han har givet en ordre på et amerikansk droneangreb. Af fare for at afslører for meget skal det siges at hele sæsonen er spækket med spænding fra første til sidste afsnit, så hvis man er til 24 timer serien synes jeg bestemt man skal se denne sæson, da man ikke vil blive skuffet.

2

Rigtig god sæson af 24 timer.
Som vi har set før, er Kiefer Sutherland god til at få serien til at virke realistisk, da selve handlingen passer godt ind i de ting der optager verden i dag, hvilket gør denne sæson meget plausibel og dermed noget man ikke vil gå glip af. Kiefer Sutherland tager udgangspunkt i hvad amerikanerne er med i på verdensplan og hvad det ville sige hvis en terrorist, fik fingrene i det store styresystem. Alt i alt en fantastisk sæson, som ”24 timer”-fans ikke bør gå glip af.

Sæson:5 out of 6 stars (5 / 6)
Billede:5 out of 6 stars (5 / 6)

Anmeldt af Maja Holm Konradsen.