• Skuespillere: Liam Hemsworth, Jeff Goldblum, Bill Pullman, Jessie T. Usher, William Fichtner, m. fl.
  • Genre: Action/Eventyr/Sci-Fi.
  • Spilletid: 2 timer og 00 min.
  • Produktionsår: 2016.
  • Release: 10. november, 2016.
  • Findes på: 4K UHD Blu-Ray / Blu-Ray / DVD.

Efter tyve år er de tilbage, og denne gang bliver kampen om overlevelse endnu hårdere end nogensinde før. Det drejer sig naturligvis om Independence Day: Resurgence, der er efterfølgeren til den visuelt imponerende Independence Day fra 1996. Roland Emmerich og Dean Devin er endnu engang klar til med en stærk katastrofe film. Så spørgsmålet er bare kan de komme tilbage og skabe en historie, der kan leve op til den kultstatus Independence Day har opnået.

1
Tilbage stærkere end nogensinde

Historien i Independence Day: Resurgence er simpel, det er tyve år siden menneskeheden sejrende over den største trussel de nogensinde havde stået overfor, da jorden blev invaderet af en overlegen alien race. I sidste ende vandt de dog kampen og fred verden over blev en realitet. Men slaget er kun lige begyndt og da en ny trussel fra rummet melder sig på banen, må menneskeheden atter engang være klar til en fjende, der ikke har glemt eller flygtet, men bare ventet på at knuse Jorden en gang for alle.

2
Emmerich og Devlin gør comeback

Selvom man havde sin tvivl om at Independence Day Resurgence, ville kunne levere en ligeså episk comeback, da den har meget at leve op til i forhold til etteren. Man mærker ikke der er gået tyve år siden Independence Day fordi filmen følelse faktisk lige så original som etteren. Roland Emmerich og Dean Devin har brugt tiden fornuftigt, og ventet på det rigtige tidspunkt at udgive filmen. De tyve års ventetid kan tydeligt ses på effekterne, selvom Independence Day var en teknisk flot film dengang, syntes effekterne i Independence Day: Resurgence dog at filmen har været ventetiden værd. Kampene mellem menneskerne og rumvæsnerne, er både større og vildere, og Roland Emmerich viser at man sagtens kan gøre comeback, og lave en værdig katastrofe film af samme kaliber tyve år senere.

3
Ingen Will Smith

På skuespiller siden er der sket lidt ændringer siden Independence Day, hvor Will Smith spillede hovedrollen, han er desværre ikke med i efterfølgeren, men til gengæld vender både Jeff Goldblum og Bill Pullman er tilbage for fuld styrke, og giver filmen det komiske islæt der også prægede etteren. De for selskab af nye stjerner som Liam Hemsworth (The Hunger Games) og Maika Monroe (It Follows).
Independence Day: Resurgence er et sandt festfyrværkeri af action og effekter, tilsat en stor portion patriotisme, og måske en lidt forudsigelig slutning. Men som underholdning så er det virkelig en film der er værd at se, den levere varen på en måde så man ikke kan andet end at blive imponeret. Filmen er udgivet på det nye 4K Ultra HD Blu-ray medie, og man kan tydeligt se at filmen er som skabt til den meget højere opløsning, og rene digitale ukomprimerede lyd. Hvis man elsker action og Science fiction er der ingen vej uden og denne flotte Blockbuster, der uden tvivl er en af årets must-see movies.

Bonusinfo: Moderskibet i Independence Day: Resurgence er det største nogensinde set på film, med en anslået størrelse på 4750 km, og i stand til at skabe dens egen tyngdekraft.

Real-4K-Banner

Effekter:6 out of 6 stars (6,0 / 6)