Sons of Anarchy – Sæson 7

qae

Den sidste sæson af den anmelderroste tv-serie ‘Sons of Anarchy’ er netop lige udkommet, og tager os med på en allersidste tur med motorcykelklubben ‘SAMCRO’. ‘Sons of Anarchy’ har høstet mange rosende ord fra fans og anmeldere verden over, og det er fuldt ud fortjent. Serieskaberen Kurt Sutter har skabt en serie der er medrivende, og har en god udvikling hele vejen igennem.

Den lille by Charming har oplevet den ene kaotiske situasion efter den anden, den kan fremgå som det perfekte sted at slå sig ned. Men man skal ikke lade sig snyde, det er et sted hvor kriminalitet er en del af hverdagen, og hvor manden med leen jævnligt kommer forbi. Teller familien er i dyb krise og Jax (Charlie Hunnam) sidder i fængsel. Efter Tara´s død er Jax kommet i et kontrovers, han har fuldstænding overset hans børns fremtid, hvilket bærer tungt på hans skuldre. Samtidig forsøger han at brænde gamle broer fra sin fortid ned. Jax mener selv at han handler i klubbens bedste interesse, men han er ikke den mest stabile person i seriens sidste sæson. Han er plaget af tanken om hævn, og er villig til at gøre hvad der skal til for at opnå det.

½½

Konklusion

‘Sons of Anarchy’ er beviset på at man godt kan skabe en serie, der ikke mister pusten halvvejs inde. Den formår at holde dampen oppe gennem alle syv sæsoner. På trods af at nogle episoder godt kan føles lidt langtrukne, forsøger seriens skaber Kurt Sutter at binde alle løse ender sammen, hvilket lykkes rigtig godt. Charlie Hunnam leverer en top præstation som ‘SAMCRO’s leder Jax i en rolle, som han nærmest er blevet synonym med. Men også Katey Sagal har udviklet sig meget gennem hele serien, og når hele følelsesregistret igennem, ligefra vrede og desperation i starten til den nervepirrende slutning.

212

‘Sons of Anarchy’ er historien om kammeratskab i en motorcykelklub, hvor rygmærket symbolisere ære, og man beskytter sin ‘familie’. Det er hele seriens rygrad, kombineret med lidt humor, action og en masse intriger. Hvis du ikke har set ‘Sons of Anarchy’ endnu, så er det bare med at komme igang. Man bliver hurtigt revet med af stemningen, det føles bare underligt når den slutter. Man sidder bare tilbage og tænker var det virkelig det sidste, vi skulle se til ‘Redwoods’ original, heldigvis er det også seriens eneste minus.

Sæson:6 out of 6 stars (6,0 / 6)