Ray Donovan – Sæson 1

Ray Donovan Serien handler om Ray’s job. Ray er en familie far i L.A som stammer fra Bosten. Han arbejder for to store magtfulde advokater Goldman og Drexler som repræsenterer de rige og kendte personer i LA. Ray’s job er at rydde op efter og løse klienternes problemer. Men Ray løber selv ind i problemer, da hans far Mickey (Jon Voight) bliver løsladt fem år tidligere fra fængslet end beregnet. Ikke nok med Ray ville holde sin familie væk fra hans irsk gangster far som vil hæve sig på sin søn, er der også FBI som prøver på at nedbringe Ray og hans medarbejdere.

1

Ann Biderman som er instruktør på denne er serie, er født d. 15 august, 1961. Hun er amerikansk film og tv- forfatter. Hun er skaber og executive producer på southland serien og har vundet en Emmy Award for outstanding individuak achievenmet skriftligt og på et drama serie til en episode af “New York Blues”. Hun har produceret “Southland”, “Ray Donovan” og har skrevet “Copycat” (1995) “New York Blues” (1993), “Primal Fear” (1996) “Southland” (2009-2013), “Public Enemies” (2009) og “Ray Donovan” (2014).

Ann biderman kan godt lide byen L.A, det skulle man i hvert fald tro. Denne her serie tager hun og kigger på de kriminelle i byen og hendes anden serie “Southland” tager hun udgangspunkt i LAPD, så man må sige at hun får fat i begge sider af bylivet. Men mange af de film hun har skrevet og produceret er også krimier.

2

Ray Donovan serien er meget god, men lidt forvirrende, da de ikke præsenter folk fra starten af. Men man kommer til at kunne forstå Ray imellem afsnitterne og forstå hvorfor hans forhold til sin far er noget skidt. Den viser alle sider af Ray´s familie og hans job. Synes Ann Biderman har været god til at komme hele vejen rundt, så man kan leve sig helt ind i serien. Hun er god til at fange en så man tænker, at jeg kan godt nå en episode mere inden jeg skal sove eller videre ud af døren.

Der er en masse ekstramatrialer på DVD for film elsker  som er lidt fedt at kigge igemmen hvis man er til det. Det handler om de forskellige scener i filmen, hvorfor de er med og hvad der gør dem gode.

Anmeldt af Maja Konradsen.

Tusind Tak til Fox-Paramount Home Entertainment/Pr Nordic