• Spilletid: 2 timer og 0 min.
  • Produktionsår: 2017.
  • Censur: 11 år
  • Anmeldt af: Christian Bott
  • Release: 22. marts, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / 4K Ultra HD Blu-ray / DVD.

Efter Superman’s død er hele verden i sorg, og kort tid efter er hele verdenen som vi kender den i stor fare. Så Batman (Ben Affleck) ser det som sin pligt at samle et team der kan hamle op med denne ondskab der truer, sammen med Wonder Woman (Gal Gadot) begynder de at rekruttere. Efter hårdt arbejde lykkedes det dem at få fat i selveste Aqua Man (Jason Momoa) The Flash og en Cyborg. Sammen er de ‘Justice League’ der vil beskytte verden mod alt ondt, men det vil ikke blive nemt nu hvor man kan skal arbejde sammen som en gruppe for første gang.

‘Justice League’ er en direkte efterfølger til filmen ‘Batman V Superman: Dawn of Justice’, filmen er instrueret af Zack Snyder, som også lavede den forrige film samt ‘Wonder Woman’.
Wonder Woman er nok den bedste film af alle DC film der er lavet, men synes man skal til at stoppe ham Snyder. Det er som om han ikke tænker før han udføre sin handling i sine film, karaktererne mangler personlighed og selve plottet i filmen kunne også gøres bedre. Man kan nemt se det er ham der har været inde over filmen, med det mørke den indeholder, han kan da også finde ud af lidt hvordan billederne skal fanges for at sætte det sammen, men det er meget historien bag der halter. Det er ikke den eneste DC film der har fået kritik, faktisk har næsten alle fået kritik (der var lige Wonder Woman der var okay) og det er en skam, for karaktererne er der jo og det kunne gå hen at blive en kæmpe milliard franchise. Men så længe de ikke tager sig sammen må de se sig slået af sine konkurrenter fra Marvel universet, der har taget publikum med den ene film der er bedre end den anden, utrolig de kan blive ved derovre.

1

Hvad jeg ikke kan forstå er at Joss Whedon som har været med inde over manuskriptet, ikke har tilføjet lidt mere humor, jovist er der er del mere i denne film som godt kunne minde lidt om Marvel i forhold til de andre film der er lavet. Også nu hvor han har været med bag scenen til både ‘Avengers’ og ‘Avengers: Age of Ultron’. Så kunne man godt håbe på lidt mere. Med de andre film der er kommet, havde jeg forventet en lidt længere film, det er som om de har tænkt denne skal være en normal spillefilms længde, men de har ikke kunne blive enige om hvad der skulle redigeres fra så det kunne lade sig gøre, men bare smækket det hele ind alligevel.

Efter alt den kritik fra diverse film har DC meldt ud at kommende solo film, kun skal betragtes som solo film og ikke sammenhængende, en trist nyhed men kan godt forstå dem. ‘Justice League’ er en film med mange store skuespillere, synes bestemte det er Gal Gadot og Ezra Miller der gør det bedst og løfter filmen. Som sagt er denne film meget mørk og der er ikke lige så meget humor i DC film som der er i Marvel universet, men heltene er mere alvorlige her. Personligt ville jeg nok også have valgt at lave filmen en halv time længere, så man kunne nå at bygge lidt mere på historien og diverse karakterer.

2

Hvis de skulle redde denne franchise tror jeg der ville ske meget hvis de fandt en anden instruktør end Snyder bare for at prøve noget nyt. Må nok indrømme at jeg er mest til Marvel filmene, men vil nok stadig snuse til de kommende film fra DC. Der er masser af ekstra materiale på skiven, som viser bagom filmen og er faktisk ret godt, til tider synes jeg faktisk det var bedre end dele af filmen, også er det skidt. Men hvis man er til superhelte film enten om det er DC eller Marvel, så synes jeg alligevel man skal tage et kig på denne film og lade sig underholde så godt man nu kan.

Billed:2 out of 6 stars (2,0 / 6)
Lyd:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Tusind tak til Warner Bros. / Pr Nordic.