Jack Ryan: Shadow Recruit

Jack-Ryan-Banner

Branagh levere varen.
Jack Ryan: Shadow Recruit er det nyeste kapitel i filmserien om agenten Jack Ryan. Filmen er instrueret af Kenneth Branagh, der tidligere har stået bag storfilm som ”Thor”, ”Dobbelt Spil” og ”Hamlet”. Branagh der også er skuespiller, medvirker også i en af de større roller i filmen. Tom Clancy har skabt karakteren Jack Ryan, som filmen handler om.

Billed1

Den nye Ryan.
I filmen ”Jack Ryan: Shadow Recruit” følger vi en meget ung Jack Ryan (Chris Pine), fra dengang han var en ung og uerfaren analytiker hos CIA. Han kommer på sporet af en hemmelig russisk plan, der ved hjælp af et terror angreb kan ødelægge hele den amerikanske økonomi. Ryan der er mest vant til skrivebordsarbejde på grund af en ulykke, tvinges derfor ud i felten igen. Hvor han hurtigt ender i et taktisk spil, styret af den russiske mange millionær Victor Cherevin (Kenneth Branagh). Han finder hurtigt ud af at han for brug for alt hans træning han lærte på akademiet, og kun kan stole på sig selv for at opklare sagen og forhindre russernes planlagt angreb.

Pine løfter arven.
Chris Pine har fået den store rolle at løfte den tunge opgave at spille Jack Ryan, en rolle der tidligere er blevet spillet af store stjerner som Harrison Ford og Alec Baldwin. Selvom han måske ikke er så erfaren en herre, gør han det ganske godt og overbevisende som en ny moderne Jack Ryan. Han bliver godt hjulpet på vej af Kevin Costner, Keira Knightley og Kenneth Branagh. Sidstnævnte er filmens store skurk, og spiller som altid godt, med en ganske god russisk accent.

Filmen er en fin forhistorie til hele Jack Ryan universet, hvor man kan se hvordan det hele begyndte. Her er masser af action, biljagter og dillemaer som man kender fra de gamle Ryan film. Selvom den levere varen, er den dog ikke helt på højde med ”Mission Impossible” eller de nyere ”Bourne” film. Men alt i alt en ganske underholdene actionfilm, der er værd at se. Jeg syntes filmen er et godt bud på en moderne actionfilm, med godt tempo, skuespil og en glimrende historie. Hvis man har set de andre Jack Ryan film bør man ikke snyde sig selv for denne gode film.

Ekstra:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) on IMDb

//