Sociable Soccer er nu live på Kickstarter

Nyheds-billed-Standard

Sociable Soccer er letforståelig og lettilgængelig fodbold for fodboldfans verden over, designet og instrueret af Jon Hare, manden bag Sensible World of Soccer, 1990’ernes bedst sælgende fodboldspil. Spillet bliver skabt med samme minutiøse øje for detaljer som de bedste Sensible Software-spil for at levere gameplay, hvor oplevelsen er i top på tværs af alle platforme.

“Et community på omkring 20 millioner fans verden over har spillet fodboldspillene, som jeg har designet. Jeg glæder mig utroligt meget over at vende tilbage til genren igen, og ser frem til at levere et spil, som endnu engang hæver barren for fodboldspil.” – Jon Hare.


Sociable Soccer leverer heftig og tempofyldt fodbold i bedste arcade-stil og tilbyder online multiplayer, masser af muligheder for at skabe spiller-avatarer og holdbaserede online-turneringer. Spillet byder på 500 nationale- og klub-hold – med mulighed for at skabe og sammensætte ens helt eget hold – fra et udvalg af over 10.000 navngivne spillere. Du kan spille online-kampe, når du har lyst, som repræsentant for dit land, din favoritklub eller din klan i en endeløs strøm af kampe.


Sociable Soccer bliver udviklet under kyndig vejledning af Jon Hare med et hold af AAA-branchefolk, der tidligere har arbejdet på blandt andet Max Payne, Alan Wake og The Walking Dead: No Man’s Land.


“Jeg har haft planlagt den spirituelle efterfølger til Sensible Soccer i årevis. At gå i kamp med FIFA og Pro Evo kræver meget mere end bare et remake. Det kræver en helt ny måde at anskue fodboldspil på, hvor man blander fortidens lettilgængelige gameplay med nutidens moderne teknologi” – Jon Hare.


Udviklerholdet håber på at indsamle £300.000 på Kickstarter for at skabe Sociable Soccer, og tilbyder en række belønninger til de tidlige supportere inklusiv tidlig beta-adgang, mulighed for at skabe permanente custom-hold, få ens navn inkluderet i credits som supporter for ens favorithold og mulighed for at springe i en finsk issø med Jon Hare og Sociable Soccer-holdet.

Sociable Soccer udkommer på PC (inklusiv Steam), Xbox One og PlayStation 4 i slutningen af 2016. En eksklusiv tidlig adgang til beta-udgaven (på PC) vil blive udsendt til alle tidlige supportere, som donerer mere end £30 op til en måned inden udgivelsen.

Jon Hare
 
En af Europas mest respekterede spildesignere og medstifter af Sensible Software. John Hare har designet ti nummer et-spil i løbet af sin 30-årige karriere, inklusiv Sensible World of Soccer, Cannon Fodder og Wizball. Jon har også designet og udviklet adskillige sportsspil inklusiv Mike Tyson Boxing, Real World Golf, British Lions Rugby og Speedball 2 HD.

Jon er ligeledes sangskriveren bag “Goalscoringsuperstarhero”, en sang, der første gang gjorde sin éntre i Sensible World of Soccer. Sangen er for nyligt blevet remixet af det nye holdmedlem, Sami Arola, og vil blive inkluderet som titelmelodi på Sociable Soccer. Alle, der har doneret £20 eller mere, får sangen.

ATT00002

Holdet

Sami Vanhatalo grundlagde et mindre spilstudie i en kælder sammen med venner i 1995. Studiet er nu kendt verden over som Remedy Entertainment og fortsætter med at arbejde på nogle af verdens største AAA-titler. Sami er bedst kendt som Lead Technical Artist på skelsættende titler som Max Payne og Alan Wake, hvilke begge har modtaget utallige priser og anderkendelser i branchen. Sami er også kendt for sin demo-scene-baggrund og sin forkærlighed for katte.

Jouni Mannonen besluttede at blive spiludvikler i en alder af kun 10 år. Opvokset på en solid kost bestående af Amiga-spil og assembler-programmering har han lavet spil og 3D-spilmotorer professionelt siden 1994. Hans første firma blev opkøbt af Nvidia, og for nyligt har han været medstifter af Mountain Sheep, skaber af flere nummer ét hits på digitale platforme – inklusiv Death Rally, Bike Baron og Ice Rage. Sensible Soccer er det eneste sportsspil, som han virkelig bryder sig om.  


Sami Arola er medstifter af den finske udvikler Sumea som senere blev til Digital Chocolate og fortsatte med at skabe dusinvis af mobilspil, der har vundet over 200 priser, inklusiv ni IGN “Wireless Game of the Year” og “Best Developer”. Sami arbejdede på Digital Chocolate frem til 2009 som technical architect, ansvarlig for research og udvikling, men er siden vendt tilbage til sine indie-rødder og fortsat med at skabe mindre spil. Sami lever et dobbeltliv, hvor han skriver spilkoder om dagen og producerer musik om natten, hvilket er grunden til at han aldrig får noget søvn. 


Amar Djouad er en franskfødt tegneserieskaber, som flyttede til Finland for kærlighedens skyld og blev betaget af landets hastigt voksende spilindustri. Hans kunst og konceptuelle visioner er at finde i spil som Super Stardust delta og Dead Nation fra Housemarque, samt hitspillet The Walking Dead: No Man’s Land fra Next Games. Amar er højere end noget anden på holdet og dyrker kampsport, hvilket gør ham til den perfekte ven i tilfælde af en zombie-apokalypse.

Se kampagnen på https://www.kickstarter.com/projects/towerstudios/sociable-soccer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.