The Hunger Games

HUNbanner

Lad Spillet Begynde!

I det fremtidige USA bliver der hver år valgt 24 unge mennesker i alderen 12-18 år. 12 drenge og 12 piger, de skal kæmpe i den moderne gladiator kamp ‘The Hunger Games’. Her skal der kæmpes, indtil der kun er én overlevende , dette er med til at minde de faldne dengang der var revolution og styret blev væltet. Hunger games styres af de rige som bor i The Capitol inde midt i landet, med det nyeste teknik og masser af penge. De hersker med hård hånd over de 12 distrikter i landet, i distrikt 12 møder vi pigen Katniss (Jennifer Lawrence) som vælger at deltage frivilligt i det 74’ende spil for at redde sin lillesøster fra arenaen, sammen med Peeta (Josh Hutcherson) tager de to afsted mod The Capitol.

HUN1

Da de kommer til The Capitol opdager de at de skal igennem en masse teste, inden de bliver sendt afsted. Katniss er god med bue og pil og Petta har musklerne til lidt af hvert, men de er oppe mod andre fysisk stærke modstandere og hvad skal man gøre ude på banen, når der kun kan være en vinder og man ikke har lyst til at dræbe sin ven? Filmen, der er baseret på den første bog i ‘The Hunger Games’ – triologien af Suzanne Collins, opnåede en enestående status som nr.1 på den Nordamerikanske biografhitliste fire uger i træk. Hvor den allerede har indtjent $392 millioner, hvilket placerer den som nr. 14 på listen over de mest succesfulde film nogensinde.

HUN2

‘The Hunger Games’ blev hurtigt udråbt til det nye, internationale filmfænomen. ‘The Hunger Games’ er instrueret af Oscar-nominerede Gary Ross, og der er andre store navne med i filmen som Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Stanley Tucci og Donald Sutherland og man må sige der bliver leveret en knivskarp præstation. ‘The Hunger Games’, er en fantastisk film som vil fange teenagerne, men også en film for det lidt ældre publikum, historien er fantastisk og man kommer ikke på noget tidspunkt til at kede sig. Man sidder simpelthen og lapper det hele i sig og spændingen om hvem der dør næst, og oplever hvad de er nød til at gøre for selv at overleve.

Jeg var positivt overrasket over filmen og kan da næsten ikke vente til at den næste kommer, den skal da helt klart opleves i Biografen. Dette er en must-see movie for i år, så snyd dig ikke for denne fantastiske oplevelse.

Anmeldt Af Christian Bott.