The Princess Bride

BRIDEbanner

En ung smuk pige ved navn Buttercup (Robin Wright)  fryder sig over stalddrengen Westley (Cary Elwes), som hun betegner som ” staldknægt “, ved at kræve, at han udfører gøremål for hende. Westleys eneste svar er “Som du ønsker .” Hun indser til sidst, hvad han egentlig siger er, “Jeg elsker dig”. Efter Buttercup indser, at hun virkelig og stærkt elsker ham så godt og bekender sine gensidigt stærke romantiske følelser. Det er ægte kærlighed som har ramt dem begge så intet kan gå galt, men da Westley skal afsted bliver han dræbt af piraten Roberts, er der en del af Buttercup der dør og hun lover sig væk til den onde prins Humperdinck.

1506806_10202561363367676_723761516_n

Fem år går og et par dage inden brylluppet skal stå, bliver hun bortført af nogle der vil starte en krig mellem landet og nabo landet Guilder, og mens kidnapperne har svært ved at holde fast i hende bliver de forfulgt af en mystisk mand forklædt i sort som godt kunne forveksles med Zorro. Samtidig er Prinsen også efter dem og hen af vejen kommer der sværdkampe, ild sumpe, store gnavere der går til angreb og en masse kysseri.

1795564_10202561363287674_684265749_n

Eventyrligt dejligt.

Princess Bride er en eventyrsfilm som hele familien ville kunne lide lige fra den allermindste til bedsteforældrene, da den er fyldt med sværdkampe, kæmper og spænding. Alle drenge vil elske en smuk prinsesse, pigerne vil kunne se sig selv som. En eventyrsfilm med spænding hele vejen. Man kan godt se det er en ældre film på special effekterne, den er nu endelig er kommet på Blu-Ray. Filmen kom første gang i 1987 og den blev da også Oscar nomineret for bedste sang `Story book love` men tabte til klassikeren ´The time of my life´ fra stor filmen Dirty Dancing. Som sagt henvender den sig til hele familien og med det sagt er det fordi det er til familier, det er ikke lige en jeg kunne finde på at sætte på for at se alene, da den er meget eventyrlig på en finurlig og hjertevarm måde, men ikke et ondt ord om den som sådan. Jeg er helt vild med Peter Falk som bedstefaren der læser eventyret op.

Princess Bride er instrueret af Rob Reiner, som har stået for nogle meget søde film lige fra Flipped fra 2010 til stor film som Stand by Me, Da Harry mødte Sally og The Bucket List.
Med denne valgte han at lave en skør/sjov eventyrsfilm til børn og vil sige han ramte meget godt, da den har alle elementerne til en klassiske eventyrsfilm. Dette er en film som vil egne sig rigtig godt en fredag aften efter Disney Show til en forlængelse af fredags hyggen for de mindste.

Så sæt den på og lad dit indre barn komme med på et eventyr du aldrig har set før.

Prinsessen og de skøre riddere (1987) on IMDb