Parental Guidance

Parental-Guidance

Da deres datter for brug for hjælp, må bedsteforældrene Artie og Diane Decker (Billy Crystal og Bette Midler) træde til for at passe deres tre børnebørn. Det bliver en svær opgave, da børnene er børn af den moderne tidsalder, med alt hvad det indebære af ny moden teknologi til at styre dagligdagen. Artie er dog ikke helt på bølgelængde med den nye teknologi, og tyr til de mere gammeldags opdragelsesmetoder. Og da bedsteforældrene samtidig er de sidste man ringer til for at få hjælp, har de noget svært ved at komme i kridthuset hos børnene. Det bliver starten på et eventyr, der bringer bedsteforældrene ud på glat is. Andy Fickman har instueret denne skøre komedie, han har tidligere stået bag kameraet på komedier som “She´s The Man”, “You Again”, “Gameplan” og “Race To Witch Mountain”, så han har styr på hvordan man laver en sjov og underholdene film.

Billed1

Billy Crystal er i sit es.
“Hjælp vi skal passes”er da også en god komedie, den ligner dog noget man har set før og skiller sig ikke så meget ud fra resten af typiske mainstream komedier. Billy Crystal gør et godt stykke arbejde i rollen som en mand af den gamle skole, og hvor er det skønt at se han i en film igen. Han er en dygtig skuespiller. Det samme gælder for Bette Midler, der som den lidt mere omstillingsvenlige bedstemor, er klar til at hjælpe sin mand, der hvor det kniber.

God familie komedie.
Jeg vil godt anbefale filmen, den velegner sig godt til en god hygge aften med familien, der er noget for både børn og voksne. Specielt børnenes skarnstreger i filmen vil appellere godt til børn i alle aldre. For de voksne er Billy Crystal filmens absolutte højdepunkt, med en lang karriere indenfor komik viser han sig fra sin bedste side, og er filmens komiske trækplaster.

Ekstra:1 out of 6 stars (1,0 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: Parental Guidance (2012) on IMDb

//