• Genre: Action/Adventure.
  • Spilletid: 2 timer og 21 min.
  • Produktionsår: 2017.
  • Release: 8. februar, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / 4K Ultra HD Blu-ray / DVD.

Fra tegneserie til film – til tøj

Kingsmanfilmene inkluderer indtil videre to film og der er tale om at en tredje er på vej, men der er ikke meldt noget endeligt ud endnu. Filmene er baseret på agenttegneserien om Kingsman fra 2012, udarbejdet af Mark Millar og Dav Gibbons. Matthew Vaughn så et potentiale i at skrive historien om Eggsy om sådan at den passede til det store lærred og allerede i starten af 2015 kom Kingsman Secret Service ud til verdens filmpublikum. Noget som især skilte sig ud ved markedsføringen af den første film, var at der blev skabt en tøjkollektion bestående af 60 stykker tøj som blev udgivet i samarbejde med blandt andet Cutler and Gross som en forlængelse af et af hovedelementerne i Kingsman.

11

En fantastisk chance

Eggsy Bor med sin mor og sin fordrukne og voldelige stedfar. Eggsys far døde for mange år siden som tjenestemand og livet er ved at forme sig skidt for Eggsy der er blevet småkriminel. En dag dukker en gentlemand op og vil tale med Eggsy, hvilket Eggsy først afviser, men da han ser hvad gentlemanden er i stand til bliver Eggsy interesseret i hvad han har at fortælle. Eggsy får et helt unikt og fantastisk tilbud om at komme i træning til at blive medlem af et hemmeligt agentur, det agentur som hans far viste sig at høre til og før Eggsy får set sig om begynder hans liv at tage en spændende drejning som han på ingen måde kunne forudse.

12

A whole new world

Det hemmelige orden har lidt alvorlig skade efter sidste mission og alt virker tabt, samtidig med at en ond skurk er ved at rejse sig fra dybet. Men der er lys forude, for der er en facet af Kingsman som Eggsy ikke kendte til og pludselig åbner der sig mange nye muligheder, alt imens den nye skurk skal uskadeliggøres.

13

Et svært andet kapitel

Den første film, The Secret Service, er et friskt pust i forhold til de film som udkom samtidig med den. Samtidig er den godt lavet og selvom historien ikke er ny, er den ganske velfortalt og fyldt med spændende karakterer, god dynamik og nogle fantastiske scener som er typiske for den engelske filmverden med både humor og klippeteknik, hvilket gør The Secret Service til en fed action-adventurefilm som man ikke bliver skuffet over. Med så god en start sætter det automatisk høje forventninger til fortsættelsen, The Golden Circle. Desværre lever The Golden Circle ikke op til forventningerne, for den forsøger at fortælle videre på en histore som allerede er fortalt og afsluttet, hvilket sjældent bliver et godt resultat. Her er The Golden Circle ingen undtagelse, for det er svært at følge op på The Secret Service, og samtidig virker det som om at samme oplevelse skal sælges, men med det problem at publikum allerede har været igennem forlystelsen én gang og derfor bliver The Golden Circle desværre en tynd fornøjelse med en halvskuffende effekt. Dog trækkes boksen op af The Secret Services niveau.

Tusind tak til 20th Century Fox / Pr Nordic.