Jack Reacher

JACKbanner

Han er kold, han er rå. Retfærdigheden skal bestå.

Fem uskyldige mennesker bliver skudt ned på åben gade af en sniper, og politiet tror sagen er klaret da de anholder en tidligere soldat, men han nægter sig skyldig og vil ikke udtale sig med mindre de finder Jack Reacher. Jack (Tom Cruise) er en tidligere mp’er der de sidste mange år har været et spøgelse og rejst igennem USA, ingen har kunne finde ham og han er den bedste i feltet, der nogensinde har været.

517996-jack-reacher
Jack Reacher dukker selv op, for han har noget han skal have afsluttet med den mistænkte, men da han finder ud det ikke er ham, går han med til at hjælpe Forsvarsadvokaten helen. Det går hurtigt op for ham er der er noget fuldstændig galt og det rækker længere op. Jack Reacher er baseret på romanen af Lee Child, dette er den første film og det er ikke umuligt at det er den sidste vi har set til. Jack Reacher er en flot popcorn og actionfilm, der har det hele, en sej eks militærpoliti efterforsker der går sine egne veje, han er ligeglad med loven, bare retfærdigheden kommer til.

JACK REACHER

Filmen er fyldt med vilde action scener, kampsport og små oneliners der er fantastiske og som gør at man ikke kan lade være med at trække på smilebåndet. Filmen er lidt i stil med Jason Bourne med Matt Damon. Filmen har smæk for skillingen og med en Tom Cruise der levere et skuespil, hvor der ikke er noget at sætte en finger på. Det kan godt være Tom Cruise er blevet de 50 år, men han kan altså finde ud af at levere varen, helt klart stadig på toppen som en af de store i Hollywood. Udover Tom Cruise ser vi i denne film også Rosamunde Pike som advokaten Helen, der vil gøre alt for at forsvare sin klient og lader Jack Reacher udføre det beskidte arbejde, den kemi der er mellem dem er utrolig. Vi ser også Robert Duvall som skydebane ejer og Richard Jenkins som levere et habilt skuespil som den offentlige anklager og Helen’s far.

JackReacherCarAW-620x349
Jack Reacher er instrueret af Christoffer McQuarrie, som også har lavet manuskriptet på en masse andre storfilm som The Tourist, Operation Valkyrie, Usual Suspects og den kommende Wolverine film der kommer senere i biograferne i år. Han har fået formodet at lave en action – krimi- thriller som nok skal blive en succes, jeg vil i største grad anbefale den til folk hvis de er ude efter en film med Action, Humor, spænding og top underholdning.

Anmeldt af Christian Bott

Tusind tak til Paramount Pictures/Pr Nordic.