Game of Thrones – Sæson 7

GOTs7

Kortere men næsten bedre gemt

Den verdenskendte serie Game of Thrones har rundet sin syvende sæson og her er der sket nogle forandringer i forhold til de tidligere sæsoner, som alle indeholdt ti afsnit, hvor sæson 7 indeholder 7 episoder. Dette betyder dog ikke at man får tre timers underholdning mindre, de flere af episoderne for første gang varer over en time, hvilket betyder at denne sæson kun er 2 timer kortere i spillelængde end dens forgænger. Noget som også gør sig gældende for syvende sæson af Game of Thrones er det faktum at HBO i større udstrækning har forsøgt at hemmeligholde manuskripter til serien, for at undgå manusleaks som man så det med sjette sæson, men dette har dog ikke været en gennemgribende succes da manuskriptet på en enkelt episode slap ud. Dette var dog ikke det største peak fra sæson 7, det var til gengæld da HBO selv ved en fejl kom til at lække episode 6 til det europæiske publikum, hvilket startede en større omtale end HBO nok havde håbet på men skaden var desværre sket.

11
Almost There

I sæson syv er alt sat på spidsen fra starten og det er nu blevet på tide at skabe nogle alliancer som ellers aldrig ville have været tænkt fordi at den udøde hær er så tæt på muren at hvis ingen reagerer, vil alt være tabt. Men er alle klar på de nye alliancer? Og selvom flere forhandlinger finder sted og flere alliancer formes, er det så for sent at redde rigerne fra den trussel som de udøde gør? Og sidst men ikke mindst, er alle våben i hænderne på menneskene en fordel? Én ting er i hvert fald sikkert; historien om de ni riger er ved at nå sit klimaks og garnet er snart så stramt som det kan blive uden en konsekvens.

12
Episk optakt

Men kan mærke helt fra starten af, at luften næsten sitrer når man starter på syvende sæson af Game of Thrones og det bliver kun en mere og mere intens fornemmelse som de enkelte afsnit skrider frem. Der er ingen tvivl om at klimaks er lige om hjørnet og i bedste Game of Thrones stil er der naturligvis lagt en god håndfuld overraskelser ind undervejs, som gør at man næsten ikke kan fornemme at der kan ske mere og flere gange vil det virke som om at alt for alvor er tabt, men da Game of Thrones fra første færd har budt på overraskelser som kan gå begge veje, kommer der bedst som man har opgivet menneskets fremtidige eksistens, et es ud af ærmet og nye muligheder dukker op. Det er simpelthen an fantastisk rutsjetur man får i denne sæson og det efterlader en gigantisk uvished fordi at man ikke kan forudse hvad der mon vil ske, hvilket gør den helt abnorm fed at se.

Sæson:6 out of 6 stars (6 / 6)

IMDbLogo

HBO