Flight

FLIGHTbanner

Var han helten eller var han skurken?

Under en flyvetur fra Orlando til Atlanta sker der en ulykke og den erfarende pilot Whip (Denzel Washington) redder på mirakuløst næsten hele besætningen efter en nød landing ingen troede var muligt. Han hyldes med det samme som en helt, men da havarikommissionen tjekker flyet for hvad der gik galt, finder de ud af at han både var påvirket af alkohol og stoffer, og lige pludselig må han kæmpe for at være ude af mediernes søgelys og tage sig sammen, for hvad vil han helst blive ved med, at drikke eller tage ansvar for sine ting og blive dømt af folket for sin opførsel?

Flight - Stills - 02

Filmen ‘Flight’ er en drama som er helt fantastisk, Denzel Washington levere igen, en film hvor han giver den hele armen og >>WOOW<< det er fantastisk. Filmen er instrueret af Robert Zemeckis, manden som har givet os stor film som ‘Forrest Gump’, ‘Cast Away’ og en hel masse andre. Han er en instruktør der ved hvordan man skal ligge stemningen for at fange publikum hele vejen igennem og han har gjort det igen. Filmen ‘Flight’ en en velproduceret film, tempoet går lidt langsomt i filmen, men det tænker du ikke rigtigt over, man sidder bare og nyder Denzel for fulde omdrejninger, der bare viser hvor god en skuespiller han egentlig er.

Flight - Stills - 15

Tror ikke det bliver en klassiker, så skulle der lavet lidt om på manusskriftet, tror også det er en film der kan skille folk lidt ad med meninger, hvor nogle vil syntes den er for langsom, men andre som undertegnet mere vil se  på Denzel’s præstation som en alkoholisk pilot der kæmper med sit misbrug og prøver at få det hele til at gå op og er helt tilfreds. ‘Flight’ blev nomineret til 2 Oscars, men vandt desværre ikke. ‘Flight’ er en lang film, så med sine 2 timer & 18 minutter kan den godt føles rigtig lang og jeg kunne godt forestille mig at filmen taber nogle folk på den, men ellers en helt fantastisk film.

Film:4 out of 6 stars (4 / 6)

Anmeldt af Christian Bott

Tak til Paramount Home Entertainment / PR Nordic