Disney Infinity 2.0 Originals

wwqw

Disney har endnu engang bragt magien videre, og med ‘Disney Original’ figurerne har de udvidet deres store katalog af kendte Disney figurer med robotten ‘Baymax’ fra den nye Disney klassiker ‘Big Hero 6’ og prinsesse Jasmin fra ‘Aladdin’. I forsøget på at gøre ‘Skylanders’ kunsten efter bringer Disney, deres magi og eventyrlighed hjem i stuerne på en moderne interaktiv måde. Med et så stort udvalg af sjove og spændende figurer der strækker sig fra ‘klokkeblomst’ til Marvel´s kendte superhelte, har de masser af byde på både for børn og voksne. Som det ser ud i dag har Disney skabt et vellykket spilkoncept, hvor udvidelsesmulighederne nærmest er ubegrænsede, og hvor der hele tiden kommer nye ting til. For det gælder om at skabe noget der skiller sig ud fra mængden af de typiske ‘mainstream’ spil der udkommer i dag, og hvor grafikken måske er vigtigere end gameplayet.

1

Den magiske legeplads

Når man først har købt startpakken med basen og tilbehøret, kan man bruge en hvilken som helst Infinity figurer, i hver af de flot designede figurer sidder der en lille NFC-chip, der automatisk registeres når den sættes på basen, herfra er det så bare at ligge en ‘Toy-Box’ disk på som lader dig spille i en bane der passer til figuren. Gennem hele spillet er der mulighed for at forbedre din figur med points, så den færdigheder stiger. Dette kan gøres helt op til level 20, og tilføjer vigtige boost og evner. Med figurerne fra ‘Big Hero 6’ bevæger man sig gennem de kendte miljøer fra filmen, eller du kan udforske nye missioner på kryds og tværs af universet. Det er på samme måde med ‘Jasmin’ og andre ‘Disney Originals’ figurer de kan bruges på¨mange forskelige ‘Toy-Box’ og fungerer i et miljø man normalt ikke ville have set dem i.

2

Noget for enhver smag

‘Disney Infinity 2.0 er en ganske forfriskende oplevelse, med udvidelsen af de originale Disney figurer er der nu et meget bedt udvalg af figurer der passer til enhver smag. Her er timevis af underholding for alle aldersgrupper, hvad enten du er til Anders And eller Iron Man. Grafikken er flot på en tegneserie måde, der dog er helt oplagt til spillet, lyden er med klassiske Disney inspirerede lyde og temaer, en god ting ved spillet er at det hele foregår på dansk, så de helt små også kan værer med. Og det er selvfølgelig også dem der er målgruppen for spillet, da Disney Infinity 2.0 forstår at kombinerer computer spil, med fysiske figurer, der i sig selv fungere som legetøj. Alt i alt er Infinity et ganske godt supplement til ‘Skylanders’ det fungere på samme måde og formår at facinerer og underholde på samme tid.

Pros:

– Stort udvalg af figurer

– Flotte miljøer