• Genre: Biografi/Dokumentar.
  • Spilletid: 1 timer og 35 min.
  • Udgiver: Hulu, Delrio film.
  • Produktionsår: 2017.
  • Release: 23. juli, 2018.
  • Findes på: C MORE.

Han er verdens mest kendte agent, James Bond 007 med licens til at dræbe og med intet mindre end 21 film, gennem mere end fem årtier, har han reddet verden et utal af gange. Selvom de fleste nok tænker på Sean Connery eller Roger Moore, når snakken kommer til at falde på James Bond.. Så var der også en anden ganske ukendt person, der skildrede agent 007 – Den uofficielle Bond George Lazenby.

Bond1
Den uofficielle Bond

Dokumentaren ‘Becoming Bond’ fortæller den sande historie om, hvordan George Lazenby gik fra at være en fattig automekaniker, til at score rollen som ‘James Bond, i tiden efter Sean Connery havde takket nej til at spille rollen. ‘Becoming Bond’ er en fantastisk dokumentar, der ikke ligner noget man har set tidligere – Den foregår både med interviews i studiet med  den aldrende George Lazenby og ved hjælp af skuespillere, er der skabt flashbacks som er iscenesat, så man for ideen om hvordan skuespillerens liv var omkring tiden, hvor han blev hyret til at spille rollen som James Bond.

Bond2
Stærk portræt

Den følger på godt og ondt hvordan George Lazenby gik fra et helt almindeligt liv, til at være et kendt ansigt med det store ansvar at portrættere en af verdens mest kendte filmkarakterer. ‘I Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste’ blev dog den eneste gang George Lazenby, spillede rollen som James Bond, da han valgte at takke nej til at medvirke i flere film. ‘Becoming Bond’ samler vigtig information omkring, hvordan George Lazenby blev tilbudt den præstige fyldte rolle, folkene han arbejdede sammen med under produktioner og det giver et stærkt portræt af manden, der gør dokumentaren til en spændende affærer man ikke kan slippe igen.

‘Becoming Bond’  formår både at være informativ og gribende, de flotte filmsekvenser er med til at gøre dokumentaren mere seværdig , samtidig med at underholdningsværdien er bibeholdt. Hvis du er James Bond fan, er denne perle noget du ikke bør gå glip af og den giver en grundig indblik i den uofficielle James Bonds liv.

Tusind tak til C MORE.

Tryk på billedet herunder og se dokumentaren “Becoming Bond” allerede nu på C MORE.

Bond3