Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

LEGENDbanner

HE LOOKS GOOD..

Der var engang en tid.. En tid før kabel tv, hvor studieværten var kongen over dem alle. En tid hvor folk troede på alt hvad de hørte på tv. Det var dengang kun mænd måtte være på tv og læse nyhederne op. I San Diego var der en studievært som var mere mand end alle de andre, hans navn Ron Burgundy!!

2v0jyat

Tv værten over dem alle.

I 1970’erne er Ron Burgundy (Will Ferrell) den successfulde ankermand på KVWN- Tv Chanel 4. Ron er manden i San Diego og alle elsker ham, lige på nær de andre nyheds stationer. Ron kan få lige den kvinde han vil, og tillade sig næsten alt ja han har et fantastisk liv. Men en dag på arbejdet bliver der varslet at der skal ansættes en kvindelig journalist (Christina Appelgate) en journalist Ron aftenen før prøvede at score, men en kvinde på arbejdspladsen? Det går jo ikke hun egner sig jo ikke til et mande arbejde. Så Ron samler sit nyhedsteam som sætter sig for at drive hende væk igen for hun skal ikke komme og tage deres arbejde, men Veronica giver ikke så let op og starter en krig om at være den bedste nyhedsvært, og det bliver ikke pænt.

1557495_10202300419244236_357199457_n

Chauvinistisk film med stort C.

Mand chauvinistiske film som denne skal man absolut lede længe efter også er det muligt det ikke kan lade sig gøre. Denne film er fyldt til bristepunktet med mandschauvinistiske jokes, nogle er grove og andre er simpelthen så sjove at man er underholdt hele vejen igennem. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy er skrevet af Adam Mckay og Will Ferrell, ham selv og Mckay har stået for at instruere filmen, efter succesen med denne har de lavet et par film mere sammen og Anchorman 2 køre lige pt i biograferne. Det tætte forhold mellem Adam McKay og Will Ferrell har igennem de sidste ti år bragt os nogle sindssygt sjove film, men også nogle film hvis sorte humor er mørkere end den dybeste kulkælder, men det vil få dine tåre til at trille ned af kinderne og få din mave til at gå i krampe efter du er færdig med at grine.

Will Ferrell er som i så mange andre af hans film en mester i at gå langt ud, også lige lidt mere en film med masser af humor og en masse andre talentfulde skuespillere indenfor komedie genren såsom Paul Rudd, Ben Stiller, Vince Vaughn og Luke Wilson. En film der helt klart kan anbefales at se med gutterne over en kold øl, mens der grines af kvinde jokes og skæve indslag, men absolut også for pigerne der ikke finder sig i alt og giver igen med fuld skrue.

Anchorman (2004) on IMDb

Anmeldt af Christian Bott