Anchorman 2: The Legend Continues

Anchorman-2-banner

Anchorman 2: The Legend Continues er instrueret af Adam McKay, han har tidligere instrueret mange sjove komedier som Stepbrothers, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, The Other Guys og så selvfølgelig Anchorman: The Legend of Ron Burgundy fra 2004. Han har før arbejdet tæt sammen med Will Ferrell, og det er der kommet mange gode komedier ud af. Anchorman 2 er sidste skud på stammen, og den er bestemt ingen untagelser.

Billed1

Ron Burgundy er tilbage
Anchorman 2 tager over hvor etteren sluttede, den legendariske, sjove og altid kontroversielle nyhedsvært Ron Burgundy (Will Ferrell) er 1970érnes største nyhedsvært. Sammen med sit trofaste team er han nyhedernes sande banemand på Channel 4 News i San Diego. Det går godt lige indtil han mister sit job som Anchorman, til hans kone Veronica Corningstone (Christina Applegate).

Nye udfordringer hos GNN
Så nu da deres storhedstid er ovre, må Ron og hans team gå 1980érne i møde med oprejst pande, sammen tager de til New York, for at starter den helt nye nyhedskanal GNN, der er den første med nyheder 24 timer i døgnet. De skal dog lige først forbi kanalens hovedvært, nye chef og overvinde deres egne selvforskyldte dumheder, inden de igen kan kalde sig nr.1 i nyhedsbranchen.

Samme gakkede stil
Anchorman 2 er en sjov og underholdende komedie, der ligger sig tæt opad den første Anchorman film fra 2004. Den fortsætter den samme skøre og gakkede stil fra etteren, med de samme sjove karaktere vi mødte i Anchorman. Den læner sig lidt opad forgængerens store success med lidt af de samme jokes og klicher, men det gør ingenting, for man føler sig godt underholdt hele filmen igennem. Der er dog en ting jeg ikke forstår, hvorfor har man valgt at give filmen den danske oversættelse ”Fortsat flimmer på skærmen”, det virker fjollet ikke bare at bruge den originale ”The Legend continues” det lyder da meget bedre.

Billed3

Fans af Will Ferrell og Co, ville dog helt sikkert føle sig hjemme her, filmen er en værdig opfølger til Anchorman, der nærmest har opnået kult status i dag. Will Ferrell, Paul Rudd, Steve Carell og David Koechner er nyhedsteamet der vil giver dig de nyheder du aldrig havde troet fandtes, og det kommer ikke til at gå stille af sig, i en af sommerens sjoveste film.

Ekstra:1 out of 6 stars (1,0 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: Anchorman: Fortsat flimmer på skærmen (2013) on IMDb

Tak til Fox-Paramount Home Entertainment/Pr Nordic.