• Udvikler: Trion Worlds.
  • Udgiver: Trion Worlds.
  • Format: PC, PS4, Xbox One.
  • Antal spillere: Multi-player.
  • Censur: Alle.
  • Testet på: PS4 Pro.

Trove er et fantasy MMO, der fortæller historien om en kamp, mellem Sun Goddess og Moon Goddess. Det er en Free-to-play MMO, udviklet og udgivet af Trion Worlds, der til forveksling ligner Minicraft og med en stor online verden at udforske. Her er det muligt at udforske og bygge verdenen sammen, hvilket giver spillet et helt nyt formål, i bedste Minecraft stil. Trove begynder med en hurtig introduktion, der fortæller hvorfor, alle de forskellige verdener er blevet bragt sammen.

© Trion Worlds

Når man begynder spillet er, der er 14 spændende klasser at vælge mellem og det giver Trove, stor mulighed for variation. Man har derfor rig mulighed for at tilpasse sin karakter som man har lyst. Det tæller både våben typer og hvilke egenskaber i forhold til bevægelse og evner, der er noget for enhver i Trove. Hver karakter har tre unikke evner, de kan gøre brug af, der gør at spillet holdes simpelt, men stadigvæk effektivt. Man har desuden mulighed for at ændre karakterens udseende i de forskellige Barbershops.

© Trion Worlds

Trove er ikke et spil, hvor du for en flot grafik, ligesom Minecraft er det simpelt bygget op, så man skal ikke regne med at blive blæst omkuld at de grafiske verdener. Men det er selvfølgelig heller ikke derfor man vælge et spil som dette. Som MMO er Trove et spil, der er interessant at spille i starten, men jeg syntes hurtigt man mister lysten til at fortsætte. Der mangler en ordentligt grundhistorie og quests føles kedelige og uden formål. Det er ærgerligt at de ikke har fokuseret, mere på at lave en god historie. Så havde spillet været værd at bruge mere tid på.

Gameplay:3 out of 6 stars (3,0 / 6)
Grafik:2 out of 6 stars (2,0 / 6)
Plot:2 out of 6 stars (2,0 / 6)