The Little Drummer Girl

The Little Drummer Girl’ er baseret over John Le Carrés kendte roman af samme navn, der udkom tilbage i 1983. Det er dog ikke første gang af den politiske thriller, er blevet oversat til film. Det skete allerede tilbage i 1984, hvor George Roy Hill lavede filmen ’The Little Drummer Girl’, der havde Diana Keaton i hovedrollen. Filmen blev dog ikke det store hit og retfærdiggjorde ikke forfatterens værk, på en værdig måde. Det er dog en helt anden sag med tv-serieudgaven af ’The Little Drummer Girl’, der allerede fra den spæde start, formår at holde publikum fanget, i et politisk spil der både virker overbevisende og velspillet.

’The Little Drummer Girl’ følger teaterskuespillerinden Charlie (Florence Pugh), der i sidst i 70’erne rejser til Grækenland. Her møder hun den mystiske Becker (Alexander Skarsgård), der arbejder som hemmelig agent for den israelske efterretningstjeneste Mossad. Hans plan er at rekruttere hende som dobbeltagent, så hun kan infiltrere en palæstinensisk terror-organisation. Det perfekte job for en skuespiller, men det bliver med livet som indsat, hun skal træffes hendes livs sværeste valg. Det er den sydkoreanske instruktør Chan-wook Park, der har instrueret ’The Little Drummer Girl’. Han har tidligere stået bag filmene ’Oldboy’ og ’The Handmaiden’ og har nu kastet sig over, denne spændende thriller serie. Til opgaven har han fundet, en stærk gruppe af skuespillere, der får denne serie til at skrige af kvalitet.

Florence Pugh leverede en virkelig overbevisende præstation, som skuespillerinden der både formår at vise at hun er selvstændigt tænkende individ. Samtidig er hun en kvinde med egne holdninger og agenda, der kommer til udtryk flere gange i serien. Alexander Skarsgård gør ligeledes et godt stykke arbejde som Becker, der er både en mester i detaljer og nærmest en kamæleon i forklædning. Det er dog Michael Shannon der styrer alle trådene og spillets gang som Martin Kurtz og giver serien, lige det ekstra ”touch”, der for den til at føles som en helstøbt oplevelse.

Britiske serier har ofte et meget højt kvalitetsniveau og det er også noget der gør sig gældende i ’The Little Drummer Girl’. Chan-wook Park har her skabt en serie af høj kvalitet og stærke virkemidler. Serien indeholder en velbalanceret blanding, af romantik, action og interessante dilemmaer der skal løses. Hvis man er til spændende serier er ’The Little Drummer Girl’, er oplagt valg. Det er dog en serie, der kræver din konstante opmærksomhed, da man ellers bliver fortabt i handlingen.

’The Little Drummer Girl’ består af otte spændende afsnit, der kan ses eksklusivt på C MORE

• Original Titel: The Little Drummer Girl.
  • Skaber: Chan-wook Park.