Now Apocalypse: Sæson 1

© Starz

Kærlighed, sex og jagten på at slå i gennem i Hollywood, er temaet for den noget anderledes komedie serie ‘Now Apocalypse’. Det lyder måske ikke som noget nyt og heller ikke noget man, ikke har set i en serie før. Men når man så tilføjer rumvæsner til ligningen, kommer det straks til at se anderledes ud. ‘Now Apocalypse’ er skabt af Gregg Araki, der måske ikke lige lyder så bekendt. Han har dog tidligere instrueret afsnit af serierne ‘Heathers’, ‘Døde piger lyver ikke’ og succes-serien ‘Riverdale’. Nu er han klar med ‘Now Apocalypse’, der på mange måder forstår at underholde, men også virker stærk overfladisk.

© Starz
Et Paranormal møde

Serien følger vennerne Carly (Kelli Berglund), Ford (Beau Mirchoff) og Ulysses (Avan Jogia), der alle lever et liv med masser af sex, kærlighed og den evig søgen efter at blive berømt i Los Angeles. Det hele ændrer sig dog en aften efter endnu en af Ulysses, sexeskapader er slut. Her opdager han nemlig et rumvæsen, voldtage en tilfældig person i en mørk baggård. Efterfølgende kan Ulysses ikke komme i kontakt, men hans ”ven” fra aftenen før, hvilket får ham til at tænke på om der kan være en sammenhæng. Desværre kommer man det ikke en forklaring nærmere, i stedet virker det som hændelsen blot bort forklares og overlades til tilfældighederne. Det er virkelig en skam, at de ikke formår at blande science-fiction delen bedre ind i seriens handling, da den ofte ligger op til det. Men luften går bare hurtigt ud af ballonen igen.

© Starz
Lidt for overfladisk handling

De mange sjove sex scener i serien, virker dog også sjove i starten. Men det bliver hurtigt lidt trivielt og intetsigende og man begynder hurtigt at blive ligeglad med hvem der knalder hvem og med hvad de bruger til at seksuelt stimulerer hinanden med. Bevares der er dog bevaret en komisk kreativitet, over mange af dem, det er bare ikke holdbart i længden. Hvis du forventer en serie med større dybde og mening, så er ‘Now Apocalypse’ ikke noget for dig. Hvis du derimod elske slap-stick komedier, hvor sex er hovedtemaet så har du fundet et match med denne serie. Der er med andre ord tale om en jævnt gennemsnitlige komedie serier, der spiller på det lette – Uden af prøve grænser af og sigte mod et højere mål.

• Original Titel: Now Apocalypse.
  • Skaber: Gregg Araki.
  • Skuespillere: Avan Jogia, Kelli Berglund, Beau Mirchoff, Roxane Mesquida, Tyler Posey, Desmond Chiam m. fl.