• Spilletid: 6 timer 48 min.
  • Udgiver: HBO, Warner Bros Pictures.
  • Anmeldt af: Mia Christensen.
  • Findes på: DVD, Blu-Ray.
  • Release: 2. december, 2019.

Den allersidste dans

Efter at have fulgt den serie som har revolutioneret både standard for tv-serier verden over siden 2011, er det endelig blevet tid til at få afslutningen på eventyret. Resultatet af den kamp om herredømmet der i 8 år har holdt seerne fængslet for at se hvilke plot twists og politiske udviklinger der vandt undervejs i jagten på magten og pladsen på jerntronen. Endelig kom det klimaks som alle de trofaste følgere af verdens mest fulgte serie on-time har ventet på i spænding om med længsel. Nu kom det sidste kapitel af Game of Thrones.

© HBO ( Home Box Office )
There can only be one

Efter mange forunderlige drejninger og viklinger i historien er flere af de som ønskede at sidde på tronen, faldet fra. Nogle er kommet til og nogle er blevet peget ud af andre som de retmæssige eller mest egnede herskere. Men ingen krig er vundet førend den sidste kamp er kæmpet, inden det sidste og afgørende slag er slået. Men hvem er den rette til at sidde på tronen? Hvem spiller en afgørende rolle i Westeros´fremtidige virke og hvem baner vejen for de forandringer som får skæbnen til at ske fyldest?

© HBO ( Home Box Office )
Forventning vs. indfrielse

Da det første afsnit af sidste sæson i den vanvittigt fængende og dragende fortælling, Game of Thrones ruller over skærmen, sidder verden næsten åndeløs af ren spænding. Det har været så spændende indtil nu at denne afslutning kun kan blive fantastisk, da Game of Thrones i hver eneste sæson har hævet standarden for hvad man kan forvente af en tv-serie og netop derfor er forventingerne tårnhøje til denne episke finale. Og forventningerne indfries langt henaf vejen. Men som de sociale medier emmede af efter det sidste afsnit var streamet, som skulle være det helt store festfyrværkeri. Blev begejstringen vendt til skuffelse og ganske forståeligt da den store finale blev en langtrukken og kedelig afslutning. Det sidste afsnit havde langt fra den pondus som resten af serien ellers havde haft og samtidig var den halvhjertet skabt og dette uanset om man var enig i udfaldet eller ej. Derfor blev forventningerne ingenlunde indriet desværre, men bortset fra afslutningen så holder den sidste sæson af eventyret standarden og derfor gør det den værd at se, for selvfølgelig skal man have slutningen med uagtet om den er småtarveligt formidlet.