• Skuespillere: Stephen Amell, Grant Gustin, Melissa Benoist, Carlos Valdes, Hartley Sawyer, Tom Cavanagh m.fl.
  • Genre: Action, Eventyr, Drama.
  • Spilletid: 2 timer og 6 min.
  • Release: 7. november,2019.
  • Findes på: DVD og Blu-Ray.
  • Se mere på: IMDb (åbner i nyt vindue).

På en faldefærdig jord-90 lykkedes det for Flash at undslippe en mystisk skikkelse med en meget mærkelig bog, på vores jord (jord 1) dukker den samme mystiske skikkelse op og giver bogen til John Deegan. Deegan arbejder som Psykiater på Arkham-Asylum og bruger bogen til at omskrive virkeligheden efter hans hoved.

Næste dag vågner Oliver Queen (Arrow) og Barry Allen (flash) op hvor de har byttet krop, nu er de nød til at lære hinandens færdigheder og finde en måde at få deres liv tilbage. Men ingen på Team Flash tror på dem og spærre dem inde i S.T.A.R LABS Pipeline. De formår at komme ud og flygter til Jord-38 hvor Kara (supergirl) bor, her møder de hendes meget berømte fætter Clark Kent (Superman) og Lois Lane. De kommer hurtigt tilbage til Jord 1 og finder ud af at de må drage mod Gotham for at få deres liv tilbage, men Gotham er ikke hvad det har været og Batman er han ikke bare en myte?

© Warner Bros.

‘Elseworlds’ er et crossover af flere forskellige serier i Arrow universet, vi er i Arrow, Flash, Supergirl og Gotham serien bliver introduceret til dette univers. De tre afsnit er instrueret af tre forskellige mænd, men de er ikke fremmede for universet, da de alle har været med inde over Arrow, Flash og Supergirl. De tre instruktører er Kevin Tancharon, James Bamford og Jesse Warn. Og selvom det er tre forskellige mænd der er inde over, så gør de det faktisk ret godt, så godt at man skulle tro at det var en og samme person der var inde over det. Der er masser af humor i disse tre afsnit og det er virkeligt flot koblet sammen med alle universer især Gotham serien.

Dette er det femte crossover der er blevet til i Arrow-verse universet der krydser de forskellige serier fra Dc Comics, i afslutningen på denne er det blevet afsløret at der allerede næste år kommer et nyt crossover der kommer til at køre over fem episoder og bliver større og vildere med flere superhelte en tidligere.

© Warner Bros.

Hvis man følger med i de følgende serier og er med på de sidste afsnit, der er har man nok set denne crossover, da det egentligt kommer fra de serier men her er de bare samlet så man ikke skal skifte fra den ene serie til den anden. De er rigtig gode til at fange tilskueren og vække interessen for de andre serier. Jeg har personligt altid gået forbi Gotham, fordi jeg synes ikke lige jeg var i humør til at starte op på en ny serie. Men det kan jeg da godt se nu, at jeg er da nød til for det er alligevel et spændende univers. Et helt klart must hvis du er vild med Arrow og Flash.

Sæson:4 out of 6 stars (4 / 6)
Billede:4 out of 6 stars (4 / 6)

Tusind tak til FOX Paramount Warner Home Entertainment / PR Nordic