• Udvikler: Alter Games.
  • Udgiver: Daedalic Entertainment.
  • Format: PC.
  • Antal spillere: 1.
  • Censur: 18 år.
  • Testet på: PC.

Partisans 1941 er et nyt strategi-spil, der foregår under Anden Verdenskrig. Nærmere bestemt foregår det under ‘Operation Barbarosa’, hvor tyskernes besættelse af Rusland er under fuld udvikling. Det bliver din opgave som partisan at forsøge at stikke en kæp, i hjulet på den tyske krigsmaskine og vise at Rusland ikke lader sig kue med. Det er en stor mundfuld og selvom opgaven virker umulig, så skal der gøres noget inden det hele er for sent.

© Daedalic Entertainment/Alter Games

Man spiller som kommandør Zorin, der som russisk patriot først må undslippe en fangelejr, for derefter at samle en gruppe partisaner der må bruges deres bedste evner for at saboterer, dræbe, sprænge og stoppe den tyske overmagt. Hver mission er forskelligt opbygget og ved hjælp, af sine med-partisaner, må man gøre brug af sine bedste evner og våben for at løse missionen. Her gælder det om at finde den rette taktik og her er det en fordel at være så usynlig som muligt. Der er stor variation i missionerne og det gør at spillet ikke føles kedelig, selv efter at have spillet længere tid af gangen.

© Daedalic Entertainment/Alter Games

Fjenderne er talrige og stærke og tæller både wehrmacht, SS soldater og russiske borger der arbejdede for tyskerne. Hver fjende har en søgningskegle, der afgør om de kan se en eller ej, der gælder derfor at holde sig ude af dette felt. Hvis man bliver set er det ofte svært at gøre andet end at flygte, for at undgå at blive mejet ned af maskingevær-salver. Heldigvis er der mange steder som buske, skove og huse man kan søge tilflugt i, indtil faren er ovre igen. Heldigvis for man gennem spillet adgang, til et større våben udvalg, der tæller diverse pistoler og geværer, men også sprængstoffer, miner og snuble-tråde der gør det betydelig lettere at kommer gennem banerne. Partisans 1941 er selvfølgelig et strategisk spil, så man skal nøje skal planlægger sit frem-march.

© Daedalic Entertainment/Alter Games

Over-alle er Partisans 1941 egentlig et ganske underholdende spil, men nogle gange føles det bare ikke helt færdigudviklet.. Har flere gange oplevet diverse ”bugs” der gjorde jeg ikke kun gemme mig, eller mine mænd ikke parredere ordre, hvilket resulterede i alle i gruppen døde. Det er lidt ærgerligt, da det Alter Games egentlig, har skabt et spændende spil med stor variation og en god historie.

Gameplay:4 out of 6 stars (4,0 / 6)
Grafik:4 out of 6 stars (4,0 / 6)
Plot:4 out of 6 stars (4,0 / 6)