The Silent Age: Episode Two

999

Det er 1972, kærligheden er fri. Klipklapper, engelsk læder og bandanaer er på sit højeste. Imens den kolde krig er mere end lunken og en rigtig krig foregår på den anden side af oceanet. Bevægelser er i gang. Naturforkæmpere, den kvindelige friheds bevægelse, og på dansegulvene er der en helt anden  bevægelse der er ved at overtage undergrunds klubberne. ‘The winds of change’ blæser bestemt hen over landet.

Et sted i den store by, i en høj, anonym regerings bygning er der nogen der har ladet et vindue stå  åbent. Alt ‘The winds of change’ laver her er at blæse blade over Joe’s ny-vaskede gulv. Han har et skod rengørings job, hvor han skal sikre at bygningen er pletfri. Det har været sådan i årevis, det ene dræbende job efter det andet.

4

Vores karakter Joe, er en Joe i mere end en forstand, han er vitterligt den gennemsnitlige Joe.  Gennemsnitlige højde, gennemsnitlige vægt, gennemsnitlige IQ. Faktisk det eneste der er tilnærmelsesvis bemærkelsesværdigt ved ham, er hvor meget han konformiterer til det gennemsnitlige af den hypotetiske Joe, og op til dette point, har Joe’s liv ikke ligefrem været biografi materiale. Alt dette vil snart ændre sig…

Spillet i sig selv er ret nemt at styre, et tap på skærmen for at gå hen til noget og 2 for at løbe derhen, og dette er meget lige ud af landevejen. Grafikken kører meget flydende på en Iphone 5, spillets  udseende og opbygning er lettere unikt da der ikke er noget på skærmen til at distrahere spilleren,  der er kun det nødvendige. Men det eneste hjælp du får i spillet er hvad Joe siger, men der er ikke meget hjælp at komme efter der. Hvis du er ude efter et spil med meget få ledetråde, er dette spillet  for dig. Grafikken er der ikke noget at sætte en finger på, udover at det godt kan virke lidt mørkt og kedeligt. Lyden i spillet er meget skarp i høretelefonerne så man skal lige sørge skrue ned.

2

Hvis man ikke ønsker at lege Sherlock Holmes uden Watson skal man ikke spendere de 32kr for  spillet, hvilket faktisk er i den dyre ende for denne slags spil og spillet er ikke kendt nok til at koste så meget. Der er ikke micro betalinger i spillet. The Silent Age henvender sig primært til 12 år og op efter. Spillet findes kun på engelsk.

Spil:1 out of 6 stars (1,0 / 6)
Plot:1 out of 6 stars (1,0 / 6)
Grafik:4 out of 6 stars (4,0 / 6)