Let’s Be Cops

De følger ikke reglerne, de laver dem

Justin og Ryan er bedste venner og roomates, de er begge blevet 30 og har ikke opnået en form for succes. Justin er en spil-udvikler som ikke rigtig tør tage nogle chancer eller sige nogen imod og Ryan er en fortabt tidligere up-coming stjerne inden for amerikansk fodbold, men som efter en skade måtte droppe den del, så derfor har han de sidste par år levet af en tv reklame for kønsygdommen herpes så deres liv er rendt ud sagt noget lort. Men en aften efter de har været til en kostume fest hvor de var klædt ud som politi betjente, går de sig en tur ned gennem LA’s gader og her opdager de at folk tror de er rigtige betjente selv politiet tror de er rigtige betjente. De morer sig meget den aften, men dagen efter er Ryan opsat på at fortsætte legen, så han køber en brugt politi bil på Ebay, tager sin politieksamen ved at se en masse youtube film og nu er det dem der sætter reglerne i gaderne. Lige indtil de kommer i klemme i en farlig sag med en grum bande der ikke har noget imod at dræbe betjente.

1

Komedie til action

Let´s Be Cops er en komedie der stille og roligt bliver mere og mere alvorlig og udvikler sig til en action komedie, da de to hovedpersoner kommer længere og længere ud på dybt vand..Filmen er instrueret af Luke Greenfield, manden som har bidraget film verdenen med nogle virkelig sorte komedier. Hans debut film var The Animal fra 2001 med Rob Schneider, en vanvittig sjov film man ikke må gå glip af. Derudover har han lavet filmen The Girl Next Door, som egentlig var en okay film.

3

Denne gang er det også en politi komedie men på en helt anden måde da den bliver mere og mere dyster, og synes det er lidt synd at der bliver og længere mellem grinene i filmen og den lige pludselig føles meget lang.  Jake Johnson som spiller Ryan gør ellers sit for at filmen skal være sjov, men der skal altså mere til for at en mand kan løfte en film så meget. Makker mentaliteten de to har i mellem sig virker meget godt, men de to herrer kender også hinanden rigtig godt da de spiller sammen i serien New Girl med Zooey Deschanel, som jeg faktisk synes de gør det meget bedre så snyd ikke dig selv for den serie… Skurkene i filmen er ikke så originalt tænkt, klassiske italienske mafiosoer, til gengæld kom der et dejligt kendt ansigt med ind i billedet, som man ikke lige havde forventet der ville dukke op rigtig glædelig overraskelse. Men de er lidt tynde og der er et par bifigurer der er med i filmen, som man kan se der er kommet med bare for at at løfte filmen et hak og det er desværre ikke lykkes.

2

Så fra Luke Greenfield og de andre bagved ham skulle de have fokuseret lidt mere på da de lavet filmen, den drukner i ligegyldigt halløj man ikke behøvede at se. Og synes faktisk det er synd filmen ikke formår mere, for når man ser traileren ser den vanvittig sjov ud og man får virkelig lyst til at se filmen. Men når den er færdig er det også det man er allerede videre i sit liv den får ikke en tanke bagefter. Hvis den bare havde været lidt mere vild og tumpet som i 21 og 22 Jump Street ville det have en perfekt film.

Film:2 out of 6 stars (2,0 / 6)
Ekstra:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

TUSIND TAK TIL FOX-PARAMOUNT HOME ENTERTAINMENT/PR NORDIC.