Kvinden der Forsvandt

Velskrevet og velspillet på én gang

Kvinden der forsvandt er en af de film som har taget publikum med storm i 2014 og det skyldes ikke kun at den går langt ud over de forventninger man opbygger ved at se traileren. Det er også fordi at filmen er velskrevet og ikke mindst veludført af såvel instruktør som skuespillere, hvilket endda har gjort at Rosamund Pike er nomineret til en oscar for bedste kvindelige hovedrolle, og når man ser filmen er det svært at undre sig over hvorfor, da hun gør et ikke mindre end mesterligt stykke arbejde på skærmen.

1

Hvem har taget Amy?

I Kvinden der forsvandt har Nick og Amy Dunne været gift i fem år, det er deres bryllupsdag og Nick har problemer med at finde på hvad han skal købe til Amy, men da han kommer hjem er Amy væk og alt tyder på at hun er blevet kidnappet, så Nick skynder sig at kontakte politiet. Politiet og Amys forældre ankommer og sammen forsøger de at finde Amy, men undervejs dukker der flere og flere mystiske ting op og Nick bliver hurtigt en mistænkt for politiet, men spørgsmålet er om det er Nick der står bag og hvorfor mistanken ledes hen mod ham.

2

En chokerende film

Kvinden der forsvandt er en af de film hvor man som publikum bliver trukket rundt i manegen på den bedste mulige måde for en Thriller og hele tiden sidder man med en masse ubesvarede spørgsmål og et hav af nye teorier til hvad der kan være sket med Amy. Samtidig med at man får lov til at lege med og ikke får det hele serveret, bliver man chokeret over det der sker i filmen. Ikke fordi at den er ulækker eller der er chokeffekter med, men det er mere menneskets natur der chokerer én, på samme måde som man blev chokeret over hvor forstyrret og ødelagt et menneske kan være da man så Hånden på vuggen i 1992.

3

Imponerende Thriller

Kvinden der forsvandt er simpelthen en imponerende og fed film, som alle der holder bare det mindste af thrillergenren bør gøre sig selv den tjeneste at se. Det eneste som gør at den ikke kan klassificeres som en klassiker, er at dens opbygning ikke er sat sådan sammen at den bliver breath taking, hvilket måske kunne være grunden til at den ikke er nomineret til eksempelvis en oscar, men det til trods er den virkelig fed og jeg glæder mig allerede til at se den igen.

TUSIND TAK TIL FOX-PARAMOUNT HOME ENTERTAINMENT/PR NORDIC.