• Genre: Thriller.
  • Spilletid: 2 timer og 22 min.
  • Anmeldt af: Mia Christensen.
  • Release: 14. marts, 2019.
  • Findes på: DVD/Blu-ray/4K UHD Blu-ray.

Et neo noir kinderæg fra Drew Goddard

Bad Times at the El Royale er en neo noir film, der er både skrevet, produceret og instrueret af én og samme mand, nemlig Drew Goddard, der er kendt for at skrive blandt andet manuskriptet til World War Z og Cloverfield. Som instruktør fik han sin debut på Cabin In the Woods og dette er så den første film hvor han er i alle tre roller på samme tid, hvilket ikke er fuldt ud banebrydende, men det er bestemt heller ikke normen.

Når vejene krydses

Der ankommer syv nye gæster på El Royale som hver har deres historie og hemmelighed. Alt virker stille og roligt, da disse syv fremmede begynder at snakke sammen på kryds og tværs men som hemmelighederne begynder at pible frem, bliver scenariet mere og mere makabert, for hvem har dårlige intentioner, hvem har gode og hvem kan man stole på?

Fede scener = høje forventninger

Som det er med legetøjet der er det blivende element efter et Kinderæg, er det samme situation med Bad Times at the El Royale, hvor det blivende element er den sammenfletning af historien og et fedt plot. Her har vi så fået fat i et æg hvor man bagefter sidder med en halvflad fornemmelse og ved ikke rigtig hvad fidusen var med den historie. Der melder sig et stort spørgsmål på banen om hvad Drew Goddard egentlig havde tænkt med filmen. Det er egentlig en skam for filmen har virkelig mange elementer der for alvor holder vand og der er mange utroligt fede scener og måske er det netop derfor at man ender med en skuffelse, fordi at forventningerne bliver sat op til noget der ikke bliver indfriet, men er man til en fed stemning og kanon klippearbejde, så er Bad Times at the El Royale bestemt ikke at kimse af.

Tusind tak til 20th Century Fox / Pr Nordic.