Eksklusivt Interview Med (De 4 hovedroller) fra filmen ‘Assassination Nation’


Q+A med Odessa Young, Hari Nef, Suki Waterhouse, Abra, Group

  • Odessa Young – O
  • Hari Nef – H
  • Suki Waterhouse – S
  • Abra – A
  • Group – G

 

Q: Hvornår mødtes i fire første gang, efter at være blevet castet til denne film?

G:  Tror det var på en Beauty Salon.

S: Kan du huske det? Jeg fulgte Abra på Instagram i noget tid og likede hendes billeder, uden at vi talte med hinanden.

H: Der var en Instagram love fest, som vi begge var blevet optaget på samme studie. Vi var begge nød til at få lange negle, for rollerne som “fly girls krævede det. Og det var der vi mødte hinanden, mens vi fik lavet negle til vores roller.

S: Og så begyndte vi at snakke, mens vi spildte vores te.

Q:  Jeg hørte at instruktøren Sam Levinson, var meget samarbejdsvillig med jeres karakterer. Gav han jer meget frihed, under optagelserne?

A: Måske lidt for meget frihed, fordi han endte op med fire timers film, hvor vi bare fjollede rundt.

O: Ja det blev mange timers optagelser med alt hvad vi gjorde og jeg tror meget af det endte i den færdige film. Tror meget af det bare var får at give filmen noget “vibe” og så vi kunne udvikle forskellige karaktertræk.

H: Ja, jeg tror heller ikke, jeg vil holde mig tilbage for at sige at der var visse ting i manuskriptet, jeg talte med Sam om, ikke føltes så  sandfærdige i forhold til karakteren og pigebande, med alle de ting som hun går igennem. Der var en åben dialog, som jeg tror forstærker ideen, med at han følte sig klar til at lave filmen, på grund af sin åbenhed. Og det er den eneste måde, at gøre det på.

O: Han var altid bevidst om at han var en 30 -årig mand, der skulle instruerer en film om teenagepiger. Så det var helt naturligt, der var forskellige ting han ikke havde kendskab til.

S: Sam er også en meget “skæv” personlighed. Han har haft sin egen vilde fortid.

H: Hans direkte erfaringer blev udlevet gennem vores karakterer, så det var nærmest en samtale mellem kønnene.

A: Når alt kommer til alt, så er han bare Auntie Love, han er en af damerne nu.

G: Ja, Auntie Love.

Q: At arbejde med Auntie Love så?

G: Han kommer til at hade os. (Griner) – Onkel Ash altså.

Q: Hvad jeg også elsker, er at filmen ikke dømmer pigerne, også selvom de måske præsentere sig på en bestemt måde.

S: Ja, der er en replik i filmen som siger noget i denne retning, “Hvis det her var som en film eller noget, så ville de sikkert blive dræbt”. Disse piger i de fleste film, ville ikke blive set som helte, tværtimod.

O: Der er en selvbevidsthed i filmen og karakterene vi spiller, og hvordan de generelt bliver behandlet i filmen. Men vi tvister det og bruger det som vi kan. Vi dysser publikum ind i en slags formodning omkring karakterene, om hvem de er, hvad de vil gøre og bruger det imod dem.

H: Jeg tror ikke pigerne er martyrer, fordi vi ser bestemte karakterers handlinger fra start til slut.

Q: Jeg elsker også det faktum, at selvom tingene ryger ud af kontrol i starten, forbliver i loyale overfor hinanden. Kan du fortælle noget om deres evigt tilgivende venskab?

A: Sam lavede en pointe, med at skabe en film, der virkelig for pigerne til at holde sammen i tykt og tyndt. Og det er virkelig en smuk tanke, det er ægte venskab. Både på godt og ondt.

O: I sådan en bevægende verden og samfund, er det så vigtigt at finde folk og disse piger har været så heldige, at vokse op sammen og møde folk. Og det er ikke noget let emne, at håndtere

Q: Sam startede med at skrive filmen omkring to år før, hele #MeToo bevægelsen satte ind, men nu føles filmen ekstrem tidssvarende. Hvordan føles det at være, en del af en film af denne type?

S: Vi er så heldige, fordi jeg har altid gerne vælger noget materiale der er tidssvarende. At skabe en film som denne og ikke vide hvad der ville ske, var virkelig spændende.

A: Det er ret sjovt, vi har fået en masse feedback omkring filmen, de virker ret chokerede og deres første reaktion er – Det er skørt, fordi det er ligesom at se nogen kigge sig i spejlet for første gang og spørge sig selv om, det virkelig er sådan de ser ud. Og ja filmen reflektere meget over tiden og mange mennesker ved ikke hvordan de skal håndterer det.

Q: Jeg har set nogle interviews med jer, med hvordan man stiller spørgsmål om et bestemt emne og i sidste ende spørger de bare om hvad filmen handler om.

H: Det blive mere tydeligt hvad filmen handler om. Hvis du lukker det ude, så er det dit valg. Bare ikke spørg os.

Q: Forstår kvinder nemmere filmen, end mænd gør?

S: Nej, det har været vidunderligt at se mænd heppe for os, og jeg tror mange mænd der ser filmen vil have en dybere forståelse, hvordan det ville være for en pige.

H: Denne film er ikke kun for piger, den er for alle. Fordi alle kan relatere til handlingen og dens virkemidler.

Q: Der er en scene i filmen, hvor en overnatning bliver forvandlet til en kampscene. Det er teknisk flot iscenesat og skræmmende på samme tid. Kan du fortælle noget om, hvor lang tid det tog at filme scenen?

S: Vi optog scenen på ti timer.

G: Vi sov ikke ret meget

O: Sam og kamera holdet, øvede i lang tid.

H: Vores DP Marcell Rev fortjener anerkendelse for dette.

O: Jeg læste noget om “shameless plug”, at scenen ville blive brugt til studie brug og det tror jeg virkelig på, da det er et vildt stykke filmkundskab. De havde denne ide, om at de ville lave en hjemme invasion sekvens, der ikke ligenede noget man havde set før. Og man må vist sige at det lykkedes.

H: Og sikke en scene det blev, bare ideen med at en fremmed kigger ind i deres private hjem, tilføjer masser af spænding.

O: Og så siger han noget så interessant, der imiterer sociale medier, fordi du ser at der altid er en vej tilbage og der altid er en dør du ikke låste, der er altid et vindue som er blevet brudt op og der er altid en vej du ikke havde troet ville komme.

G: Et tweet fra 2009.

S: Og så bliver man trukket, gennem alt mudderet.

Q: Jeg elsker alle jeres kostumer, hvem valgte de røde jakker i bar i slutningen?

H: Rachel Danier-Best, costume designer.

O: Rachel Best er en af de smarteste kostume designere. Hun forstod virkelig, hvordan det skulle se ud. Jeg tror meget unge pigers påklædning bliver dikteret af de sociale medier og det er inspireret af moden på Instagram og andre sociale medier. Det look har hun virkelig nøje haft til overvejelse, samtidig med at hun har adskilt det, så vi ikke render rundt i det samme. Vi har alle vidt forskellige identiteter, som bliver dikteret af det tøj vi bærer. Jeg tror vores kostumer, fortæller meget om hvem vi er.

Q: Du er i en film så awesome som denne, hvad er næste skridt som skuespiller?

S: Da jeg fik rollen, var der folk der tænkte uhm, men jeg kan godt lide når der opstår fiktion og usikkerhed omkring det. Manuskriptet føltes vigtigt og gjorde at man følte noget, det er noget man forstår når man læser det. Hvis jeg har et møde med en instruktør, er personen så en jeg gerne vil bruge tid sammen med og som jeg har lyst til at bestige Mount Everest sammen med.. Og det følte jeg med denne film.

O: Helt sikkert. Der sker denne magiske følelse når man læser manuskriptet og du forstår karakterene, første gang man læser det. Og man ikke er nød til at arbejde for hårdt, for at blive en del af det. og at man ikke bliver nød til at bringe andre elementer i spil, for at få det til at virke naturligt. Det er en ret symbolsk ting – Sådan følte jeg, da jeg læste manuskriptet

Q: Tak


Interviewet er i samarbejde med Universal Pictures International / PR Nordic

Skriv en Kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.