Anmeldelse skrevet af Christina Olsen

Musik: Phil Mossman

Kevin Bacon som Sheriff Kretzer
James Freedson-Jackson som Travis
Hays Wellford som Harrison
Camryn Manheim som Bev
Shea Whigham som Man

To meget unge drenge er stukket af hjemme fra. De finder en politi bil der står i en lysning, og er først helt sikre på at betjenten er ude og kigge efter dem. Men der kommer ingen betjent og da de også finder nøglerne beslutter de at køre en tur i bilen. Bilen viser sig at tilhøre sheriffen ( Kevin Bacon )selv, som ved siden af sit job som sherif også har noget narkohandel kørende med nogle skumle typer. Sheriffen har ville skaffe sig af med dem og planen er halvt lykkedes for han slæber den ene af dem hen til et hul, da han vender tilbage til sin bil for at hente den anden for at smide ham sammesteds hen er bilen kørt… Nu starter en vild jagt for at få sin bil og lig nummer to tilbage, inden det bliver fundet af andre og han bliver afsløret. Pludseligt har drengene flere problemer på halsen end de nogensinde havde kunne forestille sig.

CopcarPIC1

film1disc

Filmen er som udgangspunkt meget usammenhængende, og selvom der er enkelte højdepunkter, ender man op med at være mere forvirret over handlingen, så det ikke rigtigt virker på den måde det skulle. Det virker som om at de kun har haft et halvt manuskript til at begynde med. De huller der så har været i historien har man for det meste slet ikke valgt at forklare. Hvis det en enkelt gang eller to bliver forklaret, så virker det mere som om instruktøren ikke har vidst hvor han ville hen med projektet for det virker til tider enormt sjusket og rodet fortalt.

Ekstramaterialet er heller ikke det vilde, det består af en “bag om kameraet” dokumentar, klippet på to forskellige måder. Alt i alt har jeg svært ved at give denne film mere end en stjerne for jeg syntes faktisk at Kevin Bacon er en god og overset skuespiller, men filmen er lavet på et så tyndt manuskript at det ikke havde betydet noget til at begynde med.

CopcarPIC2

video2disc

Var ikke optimalt. Kameraet ryster til tider, og virker ikke professionelt.