Non-Stop

nonbanner

Non Stop er instrueret af Jaume Collet – Serra, han har før instrueret adrenalin frembringende film som thrilleren Orphan, House of Wax og Unknown Identity, sidstnævnte havde også Liam Neeson i hovedrollen, og var en ganske vellykket actionthriller. Nu vender han stærkt tilbage med endnu mere action i Non Stop.

Billed1

146 passagere, 146 mistænkte.

Air Marshall Bill Marks (Liam Neeson) er på en transatlantisk rejse fra New York til London, da han pludselig modtager en sms, hvor der står han skal overtale flyselskabet, til at overfører 150 millioner dollars, ellers vil der dø en passager hvert 20. minut. Han forsøger at få hjælp fra hans kollega Hammond (Anson Mount), men præcis 20 minutter senere findes han død på flyets toilet. Marks forsøger nu desperat at vinde tid, for at finde frem til ophavsmandens identitet. Det er en endeløs kamp mod tid, og inden længe dør endnu en passager. Bill må nu tage alle midler i brug for at redde sig selv og resten af passagerene.

Actionfilm af den gamle skole.

Non Stop er en fremragende actionthriller, der holder et fint tempo hele filmen igennem, den holder en i spænding helt ude på stolekanten. Mens man forsøger at regne ud hvem gerningsmanden er. Filmen er håndværksmæssigt af den gamle skole, indenfor action genren, uden brug af en masse speciel effekts, og det fungere rigtig godt i denne type film.

Kampen mod tiden.

Flykapring i 12 kilometers højde, plottet er selvfølgelig ikke nogen nyhed, men det er måden Non Stop er skruet sammen på tilgengæld. Hele den klaustrofobiske stemning, og nervepirende spænding, holder en kørende til den bitre ende. Helt sikkert en film på linje med Air Force One, Con Air, Passager nr. 57 og Die Hard 2.
Veloplagt Liam Neeson.

Billed3

Liam Neeson er tilbage i sit es, efter et skifte fra dramaer som Schindlers Liste fra 1993, så er han gået over til den mere håndslående actiongenre, det klær ham rigtig godt, da han har udskilt sig markant med film som Taken 1 og 2, Unknown Identity, The A-Team og The Grey. Non Stop er den sjette i rækken af actionfilm han medvirker i indenfor de seneste fem år. Det er flere end Tom Cruise, Matt Damon og Will Smith tilsammen. Hvis man er til god spænding og action, så kan jeg varmt anbefale Non Stop, det er film der skiller sig godt ud fra mængden af andre Hollywood film, og giver en det man kommer efter, samtidig med at overraske en med noget helt uventet, man ikke lige havde set komme.

IMDb Logo