Avengers: Age of Ultron

Avengers---Age-of-Ultron-banner

Geniet Tony Stark alias ‘Ironman’ (Robert Downey Jr.) kommer til at starte et ufærdigt fredsprogram, men alting går galt, hvilket resultere i at ‘Avengers’ endnu engang må samles for at redde verden. For en ny udefra kommende fjende ‘Ultron’, truer verdens freden, og det er ny op til ‘The Avengers’ at stoppe ham inden det er for sent.

1

Marvel gør det det igen

‘The Avengers: Age of Ultron’ er den anden ‘Marvel’ film, der samler verdens mest kendte superhelte gruppe, bestående af Iron Man, Captain America, Hulk, Hawkeye og Black Widow. Filmen repræsenter de mest kendte ‘Marvel’ tegneserie figurer, genforenet i en af årets mest ventede film. Joss Whedon har endnu engang instrueret løjerne, og givet fansene en film der lever op til alle forventninger og mere til i denne kæmpe succes.

2

‘Avengers: Age of Ultron’ er uden tvivl en af årets bedste film, og selvom ‘Marvel’ laver mange stand-alone film, over de kendte superhelte karakterer, så er ‘Avengers’ filmene alligevel dem man glæder sig allermest til. Måden ‘Marvel’ formår at sammenkæde historierne fra de forskellige film til et univers, hvor det hele giver mening til sidst, er intet mindre end imponerende. Action scenerne er mange og vilde, speciel effekterne er i en klasse for sig selv og humoren er som den plejer at være i ‘Avengers’ en vigtig bestanddel. Selvom filmen har en spilletid på 140 minutter, så føles den på ingen måde langtrukken. Man sidder bare og blive helt opslugt af ‘Marvels’ fantastiske univers, og vil bare have mere.

3

Bedre 3D end forventet

‘Avengers: Age of Ultron’ kan ses i 3D i biografen, og selv om 3D efterhånden er ved at være old news, og ikke har så stor fokus for filmselskaberne mere, så er det aligevel bedre udført i ‘Avengers: Age of Ultron’ i forhold til så mange andre film. Faktisk kan man sige at det kommer mere til sin mening her, hvor det tilføjer mere dybde og ikke virker helt så overfladisk. På lydsiden er der heller ikke noget at komme efter, det tordner og brager bare derud af, med et intet mindre end imponerende lydspor. Skuespils præstationerne er helt i top og med Robert Downey Jr., Chris Evans, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Jeremy Renner, Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson og James Spader som lægger stemme til Ultron, er du sikret en forrygende superhelte film med ‘Marvels Finest’.

Med ‘Avengers: Age of Ultron’ har Marvel lavet endnu en perle i rækken af superheltefilm, og på mange måder overgår den den første ‘Avengers’ film, for sande ‘Marvel’ fans, ville man føle sig i den syvende himmel, i denne nok en af årets største film. Skynd dig i biffen, der er simpelthen ingen vej udenom dette mesterværk.

Film:6 out of 6 stars (6,0 / 6)
3D:4 out of 6 stars (4,0 / 6)