Wonder Woman

fghj

Nyt fra DC Comics

Wonder Woman er den fjerde del af opbygningen af DC Extended Universe, hvor DC Comics figurer er med i spillefilm, i stedet for animation som det ellers indtil videre har været. Wonder Woman havde dog allerede sin debut på det store lærred i levende live i Batman vs. Superman: Dawn of Justice fra 2016, men nu har den kendte DC karakter fået sin egen film. Selvom filmen lige er udkommet, er der dog allerede tale om at lave en fortsættelse, nemlig Wonder Woman 2 der er planlagt til release i 2019.

1

Amazoner og krig

Da en pilot under første verdenskrig styrter ned i en hengemt del af verden, nemlig amazonernes land, hvor han møder de kampdygtige amazonekvinder som har gemt sig for verden for en dag at skulle kæmpe når Ares, krigsguden ville vende tilbage. Han fortæller amazonerne om den store krig og derfor tager Diana, med det magiske gude dræbersværd og Hestias Lasso pakket, med den unge pilot og spion tilbage til verden for at finde Ares og dermed stoppe krigen, men Diana kender ikke alle detaljer om sin skæbne.

2
Publikum og popcorn

Wonder Woman er en action helte film, på samme måde som mange af de film vi har set fra både DCs og Marvels universer igennem de sidste år, og på mange måder adskiller den sig ikke meget fra de andre heltefilm, men der er dog noget anderledes. Det er tydeligt at se at instruktøren fra 300 har en finger med i spillet da Wonder Woman er blevet produceret og dette gør sig især gældende når man ser kampscenerne, da der er gjort brug af den unikke sammensætning af slowmotion og realspeed som man så det i 300. Det er dog lidt en befrielse at teknikken er brugt med måde og fylder tilpas til at det er med til skabe en fed effekt i filmen. Samtidig fortæller den historien godt og på en måde så der er plads til et bredere publikum end udelukkende DC Comics fans, hvilket er en fornøjelse. Dog er der ikke tale om et mesterværk, men når det er sagt, så er det en fantastisk popcornbasker.