The Secret Life of Walter Mitty

The Secret Life of Walter Mitty er både instrueret og produceret af Ben Stiller. Han spiller også selv hovedrollen som titelkarakteren. Det er en genindspilning af filmen af samme navn fra 1947, der er dog lavet en del ændringer i den nye og det er der kommet en rigtig flot film ud af. Fotoredaktøren Walter Mitty (Ben Stiller) er en rigtig helt, en meget betydningsfuld person der udretter de mest fantastiske ting i livet. Han er altid på det helt rigtige sted, på det rigtige tidspunkt, og han gør altid det rigtige i alle situationer. Eller det er han i hans dagdrømme, og der går ikke en dag hvor han ikke står og dagdrømmer sig til et mere spændende liv.

Billed1

Tag med Walter Mitty på en Spændende rejse.
Virkeligheden er desværre anderledes, for her lever Walter et ganske almindeligt liv, med sit faste arbejde på magasinet Life i New York. Hvor folk rundt omkring mobber ham med hans besynderlige evne til at dagdrømme sig væk, til fjerne kontinenter. Det ændrer sig dog hurtigt da fotografiet til magasinets sidste papirforside forsvinder. Det bringer ham ud på en rigtig spændende rejse i virkelighedens verden, en rejse der bringer ham til Jordens fjerneste egne.

Velfortalt drama og eventyr
The Secret Life of Walter Mitty er en film der er meget svær at forklarer med ord, den skal helst ses med egne øjne før man forstår den. Den er har masser af typisk Ben Stiller komik, men samtidig er den også et velfortalt eventyr med drama. Det er en film om at finde sig selv og sin rette plads i livet. Ben Stiller har tidligere selv instrueret film, hvor han også selv medvirker, her tænker jeg på Tropic Thunder fra 2008, der er en ganske velykket action komedie, med et stort cast af kendte skuespillere. The Secret Life of Walter Mitty er noget helt andet, her har han skabt en film udover det sædvanlige, det er en film i en liga for sig selv. Man kommer nemt til at tænke på Forrest Gump når man ser den, og det er vist ikke helt ved siden af, da begge film har et velskrevet manuskript.

Billed3

Visuel flot filmet.
Med fokus på den gode historie har Ben Stiller allieret sig med godt hold af skuespillere, der tæller både Adam Scott, Kristen Wiig, Shirley Maclaine, Patton Oswald og så selfølgelig Sean Penn, de er alle med til at filmen når nye højder. Den visuelle side af filmen er ekstemt godt udført, og de flot filmede scener bringer os på en fanstastisk rejse fra Grønland og Island til den når nye højder i Himalaya. Det er en sand visuel perle.

Jeg gik ind til filmen uden de store forventninger, men blev positivt overrasket, jeg kan kun anbefale den til alle der ikke har set den endnu. Det er virkelig en god historie, der er værd at bruge tid på og hvor man bare bliver fuldstændig bjergtaget. Ben Stiller viser med The Secret Life of Walter Mitty at han forstår at skabe en film, der har mere på hjertet end bare simpel komik. Her er en film der ikke er som alle andre, denne er noget helt unikt.

Ekstra:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: The Secret Life of Walter Mitty (2013) on IMDb

//