The Boss Baby

dr

Fra børnebog til animationfilm

The Boss Baby er en amerikansk animationfilm, produceret af DreamWorks. Filmen er løst baseret på bogen af samme navn fra 2010, skrevet og illustreret af Marla Fazee, som har viet sit liv til at forfatte og illustrere børnebøger, hvilket hun har fået tildelt ikke mindre end to Caldecott Honors for i forbindelse med hendes illustrationer. Samtidig har hun vundet en Parenting Magazine Reading Magic Award gennem hendes forfatterskab. Med kendte stemmer og den solide basis fra Marla Fazee, har DreamWorks fået skabt en virkelig dejlig familiefilm.

1
En lille invasion

Tim har det dejligt med sin far og mor. Sammen lever de i perfekt harmoni og Tim elsker sin tilværelse, indtil dagen kommer hvor mor og far bringer spørgsmålet et ekstra familiemedlem på banen, nemlig en lillesøster eller lillebror, hvilket er noget som Tim bestemt ikke synes er en god ide, for han vil ikke dele sine forældre med nogen. Desværre er beslutningen taget og familien udvides med en lille ny, der som Tim ganske rigtigt spåede, tager al forældrenes tid og gør at de næsten ikke har tid til Tim, men der er noget mærkeligt ved den lille baby, for den virker meget mere bevidst end den burde og så har den i øvrigt et jakkesæt på, men forældrene lytter ikke til Tims indvendinger. Dog finder Tim snart ud af at han har helt ret i at der er noget, som er meget anderledes med det nye familiemedlem, men det er ikke nødvendigvis helt skidt, på samme måde som det måske ikke er så dårligt med en familieforøgelse når det kommer til stykket.

2
Parentastic

The Boss Baby er for det første virkelig underholdende og især for forældre og ældre søskende, som kender til fænomenet hvor der dukker en ny lille baryler op og ændrer tilværelsen for en familie. Samtidig har den en anderledes historie at fortælle som er lidt småskør, men også utroligt hjertevarmende og kombinationen af den gode historie med en ny dimension og en kanon humor er opskriften på en god oplevelse, hvilket The Boss Baby bestemt er. Der er ingen tvivl om at det er en typisk DreamWorks film, for det skinner igennem både animationstilen, historien og humoren, så der hersker ingen tvivl om hvem der står bag. Dog skiller denne film sig ud fordi at det er en film som er ideel at se med sine forældre som en storebror, eller storesøster og på den måde er det lidt en nichefilm i forhold til hvor den har den største indvirkning på publikum, sat over for mange af DreamWorks andre produktioner. Men den er virkelig god og hyggelig og så er man virkelig underholdt i den tid The Baby Boss varer.

TUSIND TAK TIL VIAPLAY