• Skuespillere: Alek Skarlatos, Anthony Sadler, Spencer Stone, Ray Corasani, Judy Greer, m. fl.
  • Genre: Biografi/Drama.
  • Spilletid: 1 timer og 34 min.
  • Release: 5. juli, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / DVD.

Fra virkelighed til storskærm

The 15:17 to Paris er baseret på en mere eller mindre kendt nyhed fra 2015 og den fortæller således historien om både de helte som blev skabt den dag I toget og den fortæller om heltenes fortid. Det er ikke første gang at Clint Eastwood ses som instruktør og heller ikke første gang at han tager historien op og genfortæller en bedrift, hvilket hos flere skabte store forventninger da filmen blev omtalt med netop ham som instruktør.

1

Fra legekammerater til soldaterkammerater

Spencer og Alek var gode venner som børn og endda så gode venner at da skæbnen rev dem fra hinanden, beholdte de en nær kontakt. Dette gjorde at de skulle mødes i Europa og holde en smule ferie sammen, men på toget mod Paris starter en terrorist et skyderi og pludselig er det op til de to kammerater at gøre noget.

2

Fra bedrift til patriotisme

The 15:17 to Paris er en film hvor man hurtigt at kan skrue forventningerne i vejret. Dels fordi at den er instrueret af Clint Eastwood og dels fordi at den er baseret på en virkelig historie og endda en god en af slagsen. Desværre formår den ikke at indfri de forventninger fordi at selve historien mere eller mindre drukner i fortællingen om Spencer og Aleks venskab. Det er virkelig en skam da det endda er dem selv som spiller rollerne og det i sig selv er ret sjældent og virkelig godt tænkt. Desværre viser det så også at den historie handler om måske ikke altid bør fortælle den da filmen hurtigt kommer til at virke som en stor omgang patriotisme og det er sikkert skønt for nationalpatriotisterne, men for de fleste andre ødelægger det dog mere end det gavner.

Film:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Tusind tak til Warner Bros. / Pr Nordic.