The Sum of All Fears

SUMbanner

På randen til 3. Verdenskrig

Historikeren Jack Ryan (Ben Affleck) bliver indkaldt af CIA, da den russiske præsident dør  og en ny mand med en historie næsten ikke kender bliver det nye overhoved. For frygten for af at han vil starte en krig mod Tjetjenien, sætter CIA ham på en prøve.
Lige pludselig er Jack Ryan og CIA direktøren William Cabot (Morgan Freeman) fanget i et spil der er farligere end nogensinde, da nogle terrorister prøver at starte en atomkrig mellem USA og Rusland. Men hvem er den rigtige fjende? Og hvor er den tredje bombe afhoppede russiske fysikere har lavet?

Billed-1

Lige som Die Hard… Det er egentlig mange år siden, man så denne film sidst og kunne da huske den var fin nok, men faktisk er den mere en fin nok det er sådan en film ligesom Die Hard man ikke vil tage skade af at se mindst en gang om året.. Da historien er ganske godt skruet sammen, en flot action film hvor spændingen fungere hele vejen igennem også selvom det bare er endnu en Hollywood produktion.. Sum of All Fears er en action/thriller i særklasse, en film som denne skal man lede længe efter. Den er vel instrueret med uhyggen om at en atomkrig mellem de to supermagter vil udbryde.

Billed-2

Tom Clancy når han er bedst

Morgan Freeman er som altid en fryd for øjet, ikke noget ondt at sige der han kan altså noget mange skuespillere mangler, mystikken og glimtet i øjet der bare gør man elsker ham.. Ben Affleck som mange ikke kan lide, men ifølge undertegnet er en skuespiller som bliver bedre og bedre med årene som F.eks Argo… Wow. Men han levere bestemt i denne film en fin præstation. Karakteren Jack Ryan er skrevet af Tom Clancy og er spillet af forskellige skuespillere som Alec Baldwin, Harrison Ford, Ben Affleck og lige nu af Chris pine i den biograf aktuelle film: Jack Ryan: Shadow Requit.. Sum of All Fears er instrueret af Phil Alden Robinson, som også gav os den hjertevarme film Field of Dreams med Kevin Costner fra 1989. En sublim film der helt klart kan anbefales at se, så skynd jer at komme ud at få et eksemplar og sæt den på.

The Sum of All Fears (2002) on IMDb

//