Udgiver: 20th Century Fox.
Produktionsår: 2017.
Censur: 15 år.
Anmeldt af: Mia Christensen.
Release: 25.01.2018.

Fjerde kapitel i The Book of Crane

Eventyrserien, Sleepy Hollow, der fortæller om de to vidner og deres hjælpere som skal stoppe Johannes åbenbaring fra at blive en realitet har nu nået sin fjerde del af fortællingen om manden fra borgerkrigen, Ichabod Crane, der sammen med et andet vidne fra nutiden skal stoppe ondskaben fra at overtage verden.

s1

Lost and Found

Efter Abbeys død står Crane tilbage som det eneste vidne og fremtiden ser dyster ud indtil han finder det nye vidne. Samtidig er han sat sammen med en kvindelig betjent som ikke kender det fjerneste til den verden som Crane befinder sig i. Imens Crane har indledt jagten på det nye vidne, rører ondskaben på sig og inden Crane og hans partner får set sig om er de dybt involveret i at skulle stoppe den nye trussel, men i denne omgang af krigen er det lykkes at samle et mindre team sådan at Crane og det kommende vidne han finder ikke står alene.

s2

Mange bække små

Sleepy Hollow startede som en udmærket serie og der var en rød tråd i elementerne og historien, men det virker umiddelbart ikke til at de havde forestillet sig at skulle finde på materiale til ret mange sæsoner og det bærer fjerde sæson i serien tydeligt præg af. Der er igen noget ondt på spil og dette skal naturligvis føres tilbage Johannes åbenbaring, men koblingen bliver meget tynd og dermed en vandet oplevelse. Samtidig er der pludselig et helt team men ingen overordnede som sådan for teamet og der er i det hele taget en masse spørgsmål som på ingen måde bliver besvaret hvilket gør at hele setuppet mangler fundament for det virker ganske enkelt ikke gennemtænkt.

s3

En historie af gangen

Hvad der ydermere viser at man er løbet tør for vers i Johannes åbenbaring som man kan fortælle om er at Dantes helvede pludselig inddrages og i kraft af at Johannes åbenbaring er fra biblen og dermed læner historien op af den, virker det ret forstyrrende at elementer fra Dantes Gudommelige Komedie bliver

trukket ind. Bevares, Dantes guddommelige komedie har en masse fede elementer som kan være med til at skabe en unik stemning, men eftersom at bogen blev afvist på det groveste af kirken da den blev skrevet, så virker det ustruktureret og rodet at inddrage elementer derfra i netop denne serie. Men når det er sagt så er det næsten hvad man kunne forvente efter tredje sæson som havde begyndende tegn på at enden for Sleepy Hollow var nær.

Serie:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

IMDbLogo

20th-Century