• Instruktør: Steven Spielberg.
  • Skuespillere: Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T.J. Miller, Simon Pegg m. fl.
  • Genre: Action/Eventyr/Sci-Fi.
  • Spilletid: 2 timer og 20 min.
  • Release: 9. august, 2018.
  • Findes på: Blu-Ray / 4K UHD Blu-Ray / Blu-Ray Limited Steelbook / 3D Blu-Ray / DVD.

Hvem har ikke brug for en flugt fra virkelighedens verden engang imellem og forestil dig at der var en virtuel verden, hvor du kunne være hvem eller hvad du har lyst til. Uden at skulle bekymre sig om verden udenfor. Det er ikke desto mindre hvad science-fiction filmen ’Ready Player One’ introducere os for.

1
Spielberg er stærkt tilbage

Mesterinstruktøren Steven Spielberg vender stærkt tilbage med sin nye film ’Ready Player One’, der er baseret over Ernest Cline’s roman af samme navn. Filmen byder på et sand overflødighedshorn af film og spil referencer, så der er noget for enhver fanboy.
’Ready Player One’ foregår i år 2045, hvor det meste af verden bruger deres tid og penge på, at leve deres vildeste drømme i det virtuelle virkeligheds univers OASIS. Men da skaberen af spillet Halliday (Mark Rylance) dør, efterlader han et ”Easter Egg” og tre nøgler, den heldige der finder dem bliver ikke kun stinkende rig, men arver også rettighederne til at kontrollere OASIS. Wade eller Parzival (Tye Sheridan) som han hedder i spillet, kommer hurtigt på sporet af den første nøgle, men organisationen 101 ser også muligheder i at kontrollere OASIS – Nu er spørgsmålet, bare hvem der når målet først.

2
En mulig fremtid

Filmen ’Ready Player One’ skildre en spændende verden, der måske stadigvæk kun er fantasi, men som teknologien skrider hurtigt frem, ville være mulig og det bringer tanker i gang. Steven Spielberg har endnu engang, formået at skabe en film, der lader en, sive ind i historien og tilføjer sit specielle touch, som kun han formår at gøre. Samtidig er ’Ready Player One’ en hyldest til utallige 80-90’er film og spil, lige fra ’King Kong’ til ’The Iron Giant’. Det er skønt at se alle disse ’Easter eggs’ udfolde sig og man sidder ihærdigt og følger med, for at finde dem alle sammen.

3
En hyldest til popkultur fænomenet

‘Ready Player One’ er en stærk visuel fornøjelse at se og de farverige verdener, er som skabt til HDR, med fokus på detaljer og oplevelsen på 4K UHD Blu-ray retfærdiggøres netop på en film som ’Ready Player One’, der for den bedste ud af formatet og giver en mere sanselig oplevelse. ’Ready Player One’ byder ikke kun på stærke skuespil præstationer, specielt fra filmens hovedperson Wade spillet af Tye Sheridan og altid gode Mark Rylance. Det er også et popkulturfænomen, der bringer ens tanker tilbage på en masser legendariske film og deres betydning for en selv. Filmen bør ses af enhver der har en forkærlighed til nostalgi og man for næsten lyst til at læse bogen, bare for at opleve mere fra dette fantastiske univers.

Fake-4K-Banner

Værd at vide:
  • ‘Ready Player One’ er en betegnelse, fra klassiske computerspil.