• Skuespillere: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Griffin Dunne, Deidre Goodwin, Daniella Rabbani, m. fl.
  • Genre: Action/Komedie/Krimi.
  • Spilletid: 1 timer og 50 min.
  • Censur: Alle.
  • Release: 8. november, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / DVD / 4K UHD Blu-ray.

Debbie Oceans (Sandra Bullock) har i de sidste fem år siddet i fængsel for kunstsvindel, nu er hun klar til at komme ud i den virkelige verden. Men det er ikke det almindelig liv hun har tænkt sig at leve, hun har haft tid til at planlægge det perfekte kup nu, mangler hun bare et hold at kvinder med hvert sit talent. Målet er en Diamant halskæde til en værdi af 150 millioner dollars, den har været låst inde i en bankboks de sidste halvtreds år, så det er med at slå til mens den er fremme i lyset, for hvem ved hvornår chancen ellers byder sig.

Det er nu 11 år siden vi har set noget til Danny Ocean og hans hold, og man kan da roligt kappe alle tråde til dem fordi de her kvinder styre for vildt og har ikke brug for en mand til at lægge en genial plan, det klare det så flot selv. Steven Soderberg annoncerede dengang ‘Oceans Thirteen’ var færdig at der ikke ville komme flere film med Dannys hold fra hans side, og det løfte er holdt. Nu er der en ny instruktør der tage faklen og føre serien videre ved at starte med denne film, håber at der kommer et par efterfølgere til denne. I instruktørstolen har vi denne gang Gary Ross, manden der har underholdt publikum siden firserne, den største succes han har lavet, må være Hunger Games tilbage fra 2012 som gjorde Jennifer Lawrence verdenskendt.

Han har lavet en film i bedste Oceans stil uden Danny Ocean, og i disse tider hvor der bliver kæmpet for ligestilling er det da på sin plads at lave en ny kun med kvinder. Det samme skete for et par år siden, da ‘Ghostbusters’ blev genindspillet med kvindelige skuespillere, det var ikke en succes, men denne film formår at levere varen. Og de her kvinder er mega seje og behøver ikke en mand for at han skal sige hvordan en plan skal udføres, det har de bare styr på disse kvinder, manuskriptet er i top og skuespillet endnu bedre Sandra Bullock som holdets overhoved er ret godt castet.

Selve historien er lidt forudsigelig og til tider lidt langtrukken og det skyldes tempoet i denne film er noget mere stille i denne, da det er en komedie hvorimod de originale var actionfilm, men i sidste ende sidder du og klapper i dine hænder og håber på at dette vanvittige kup bliver gennemført. Gary Ross ved hvordan man bygger stemningen op, med flotte kamera overgange og skift mellem scenerne når det går hurtigt for sig, en ting er helt sikkert de her damer kan godt kappe snoren helt til Danny Ocean, da der flere gange bliver vist billeder af ham i løbet af filmen.

Sandra Bullock som er ved at være oppe i en alder af 54 år, spiller rigtig godt, men står lidt i skyggen af Cate Blanchett som er eminent.
Rihanna er ikke lige min kop te som skuespillerinde og det er kun blevet værre efter denne film, synes hun skal fokusere på hendes musik karriere i stedet. Udover Sandra Bullock, Cate Blanchett og Rihanna er der masser af store stjerner med i denne film, vi har Anne Hathaway, Helene Bondam Carter, Sarah Paulson og James Corden.

‘Oceans 8’ er en film både mænd og kvinder vil elske, kvinderne vil elske den for tøjet og smykkerne og mændene for de damer tøjet og smykkerne sidder på. Og selvfølgelig i sådan en film hvor den røde løber er med så skal der inviteres lidt kendt med og de. Man bliver godt underholdt med en meget gennemført hyggefilm, til en kedelig eftermiddag. En film man sagtens kan se igen uden at blive skuffet, flere film af disse ja tak. Ekstra materiale er ikke det helt store.

Ekstra:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Tusind tak til Warner Bros Pictures / Pr Nordic.