New Girl – Sæson 2

Newbanner

I første sæson mødte vi Jess (Zoey Deshanel) som efter hun opdagede hendes kæreste var hende utro var nød til at finde et andet sted at bo.Efter et stykke tid finder hun det helt rigtige sted, en lejlighed hvor tre fyre bor i forvejen men som har et ekstra værelse. Nogle gnidninger er der da de tre fyre lige pludselig skal til at indfinde sig med at der bor en kvinde, så man kan lige pludselig ikke gøre alt. Fyrene hun flytter ind til har også lige som hende selv en lidt speciel historie. Nick en tidligere advokat studerende som droppede ud af studierne i andet år for at blive bartender, en fyr der er et værre rodehoved og ikke kan fuldføre noget som helst.

Schmidt en tidligere kraftig fyr, som nu er blevet en slank succesfuld forretningsmand og som tror han er Guds gave til alle kvinder der kommer forbi ham.Også er der Winston en tidligere professionel basketball spiller som absolut ikke har styr på hvad han vil med sit liv, men bare gerne vil have en sejr en gang for alle. Kan de 4 forskellige personligheder leve så tæt op ad hinanden uden at drive hinanden til vanvid, jeg tror det næppe.

Billed3 (1)

Her i anden sæson går det lidt bedre mellem dem alle, Jess er stadig en mærkelig fisk der til dagligt arbejder som skolelærer. Hendes spontane sange der nogle gange er upassende er hun ikke helt sluppet af med, men hun prøver hårdt.Hendes lille flirt med Nick tager til men de tør ikke rigtig at tage skridtet videre, for hvad hvis det ikke går? Vil de kunne leve op og ned af hinanden ? Og hvordan vil gruppen blive hvis de finder sammen?

Schmidt prøver ihærdigt stadig at score Cece, Jess’s allerbedste veninde som der er model. Desværre for ham bliver han håbløs forelsket og det er ikke så godt for sådan noget sker ikke for fyre som ham og da slet ikke ham.Winston bøvler stadig med at finde ud af hvad han skal med sit liv, han har ikke været så heldig, der har været et par jobs som han desværre blev nød til at stoppe med efter kort tid efter nogle uheldige ting. Men han finder måske det helt rigtigt job der er lige noget for ham, lige indtil han finder ud af at det er om natten. Kan han vende sin døgnrytme til det? Og vil han kunne få de andre til ikke at larme så meget så han kan få den vendt?Der sker mange nye ting for dem her i anden sæson som de skal have styr på inden det løber helt løbsk. Det er alt fra at gå arbejdsløs til elever der er sindssyge seriemodere, så det er med at hænge fast for der er fart over feltet.

Billed1 (1)

Skæv og mærkelig.
New Girl er en skæv og mærkelig serie, men på samme tid en meget sort humor præget serie, som man vil elske hvis man har den humor. Den er nomineret til tre Golden Globes indtil videre, men har endnu ikke vundet en af dem, men hvem ved det kunne godt være der kom en på et tidspunkt. Det er ihvertfald ikke utænkeligt, da serien bliver ved med at udvikle sig.

Hovedpersonerne i serien harmonere perfekt fordi enkeltvis er de simpelthen noget for dem selv, men sammen er de den perfekte gruppe. De hænger tit ud i baren hvor Nick arbejder eller hjemme i lejligheden. (Tror de har fået lidt inspiration fra FRIENDS). De har fået styr på at leve sammen, men derfor er der alligevel ikke en dag der er som den forrige. Da der kan opstå de mest mærkeligt ting som bare kommer længere og længere ud. Men det er en del af charmen som gør at man lige skal se et afsnit mere, for det er så absurd sjovt/ pinligt nogle gange.

Billed4

Spot on.
New Girl er en komedie der har ramt spot on, den perfekte serie til en Søndag hvor man ikke orker noget, en dag man er i dårligt humør eller en dag hvor man er fuld af energi, den rummer simpelthen det hele.Den er velskrevet, skuespillerne levere en sublim Performance, humoren er i top og selve produktionen kunne man ikke ønske sig bedre. Billederne er perfekte der er faktisk intet dårligt at sige om denne, så hvis man har set serien 2 Broke Girls og mangler en ny serie, er denne bestemt det værd.

Dette er en serie der gerne må blive ved i et par sæsoner mere,tror også Zoey har fået blod på tanden, da hun faktisk er producer på ja næsten samtlige afsnit. Så jo mere succes hun får jo mere kommer vi nok også til at se til hende og drengene og når de nu også hiver andre skuespillere ind i serien løfter det den også. Så det ikke er det samme hele vejen igennem, vi møder F.eks den dejlige pop/country prinsesse Taylor Swift i et enkelt afsnit og flere andre stjerner kommer der nok senere. Jeg håber ihvertfald på det bedste.

Billed2 (1)

En serie der måske er nem at komme udenom, men det ville være synd og skam.En fin serie som får de bedste anbefalinger herfra.

Sæson:5 out of 6 stars (5 / 6)