Miss Sixty

Sixtybanner

Opmærksomhed fra Tyskland

Miss Sixty er en tysk komedie som så dagens lys i 2014. Den er instrueret af Sigrig Hoerner, der er relativt ny inden for filmindustrien. Med denne anderledes film får Sigrig endelig slået fast at hun som instruktør har noget at byde på, idet de andre film ikke har høstet synderlig omtale, har denne dog fået en del større opmærksomhed hos kritikerne. Dog har den primært fæstnet sig i Tyskland og er ikke rigtig kommet ud over grænserne, hvilket gør at den er et forholdsvist uudforsket område for filmelskere i resten af verden.

1

Når jeg bliver gammel

Mennesket kan leve i over hundrede år, men der er ikke brug for én efter at man har rundet sin tres års fødselsdag. Hvad skal der så ske? Louise på på 60 beslutter sig for at det er på tide at få en baby, samtidig vælger Frans at starte sin karriere forfra ved at finde den næste store stjerne. På deres vej imod en ny selvrealisering mødes deres veje, men er Frans klar til at forelske sig med de ting som han egentlig har kørende for sig? Og er Louise?

2

Sjovt tag på dyster virkelighed

Miss Sixty tager et efterhånden meget relevant emne op på en humoristisk måde, nemlig at vi bliver ældre og ældre, men hvad hjælper det hvis der ikke er noget at bruge de ekstra år til? Det er et skræmmende spørgsmål og derfor er det kun rart at se det grebet humoristisk an med en dog lidt vanvittig form for selvrealisering. Når det så er sagt, så er der en del af humoren som ligger et stykke fra den typisk danske humor og hele plottet kommer hurtigt en anelse langt ud, hvorfor den nok ikke har gjort sig synderligt bemærket blandt det danske publikum, men ikke desto mindre er det en interessant film at se fordi at den sætter nogle anderledes tanker i gang.

WalkThisWay-banner