Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness – Sæson 2

FUbanner
Mester Ping

Mister Ping.

Mister Ping er dragerkrigeren`s far Ping , som får besøg af de 3 fælle grise der ønsker at lære de hemmelige spark af dragekrigeren , men da de er hemmelige vil Po ikke lære dem noget, så efter dette besøg er der ikke meget tilbage af Ping`s nuddel shop. Han må flytte ind på Jadepaladset og mester Shifu mener kun at det er rimelige efter som at Po har været med til at ødelægge nudel shoppen . Men det skal vise sig at det bliver noget af en prøvelse for alle, at mester Ping er der . Men om grisene lære de hemmelige spark og om mester Ping bliver på Jadepaladset det, vil tiden vise.

Shifu's Back
Shifu`s Bach.

Shave , Nause og Baue er 3 skurke der hverver i Fredensdalen . Shifu må bare se på da de ikke har en tilladelse til at må bruge Kung Fu, så de 5 drage kriger og Po fordriver tiden med meget andet. Po prøver på at lære at cykle på line i 3 meters højde og så kommer Shifu lidt for tæt på Po og så kan der jo kun ske en ulykke . Inspektøren Hem kommer på inspektion og er meget utilfreds med den høje kriminalitet der er i Fredensdalen . Kormiseren Hvem prøver efter bedste evne at gøre hvad han kan, men Hem er godt gal, så Hvem bliver fyret og da Shifu er kommet til skade ved mødet med Po kan det jo godt virke lidt håbløs alt sammen . Vil du vide om der bliver ro i Fredensdal, må du se afsnittet .

Terror Cotta
Terror Cotta.

Chenli er bandeleder og en meget dårlig en af slagsen, alt hvad han prøver slår fejl, han er også en af dem der hæver i Fredensdal . Fung er lermager og far til Chenli . Fung havde engang er magisk opskrift på lerfigur , men den er blevet væk for ham , hvor han kunne levegøren lerfigure . Men den finder sønnen ved et tilfælde også går det løs igen med at lave lerfigure . Chenli`s bande er gået i opløsning og de tror at Po vil være deres ny bandeleder , men det går ikke som de havde troet og alt tager en ny drejning . Vil det lykkes Po at standse de levende gjorde lerfigur ??

Midnats MesterenThe Midnight Stranger.

Kung Fu er blevet forbudt i Fredensdal af Konstabel Hvem , så alle de kriminelle har frit spille . Midnats mesteren er en legende som alle tror er borte for længe siden , og er kun en fortælling fra gamle dage, kommer pludselig igen. Midnats mesteren var en der hjalp og beskyttede de små og de svage mod de kriminelle i byen og han forsvandt ligge så hurtig som han kom . Men hvem er denne midnats mester ? Tigeren synes at det lyder meget spændene at midnats mesteren arbejder alene , og hun er nu nok også lidt forelsket i denne mystiske person . Banditterne i byen synes at det er fint at Konstabel Hvem har forbudt Kung Fu , for så har de jo frit spil til at stjæle og plyndre som de vil . Men så kommer denne midnats mester og blander sig , der er jo ingen der ved hvem der er bag masken . Bliver Kung Fu nogensinde tilladt i Fredensdal igen?

Shout The Messenger

Shoot the Messenger.

Po har fået lavet en fanklub så han er meget stolt af at byens børn vil have hans autograf ,men så kommer der en ældre herre som Po straks beder om at stille sig bagerst i køen, hvis han vil have en autograf , men det er en budbringer med et skriftrulle til mester Shifu. Han får en autograf  istedet for, men hvad er det der stod i skriftrullen? Det går først op for Po at det ikke var en fan da Shifu spørger efter om der har været en budbringer med en skriftrulle til ham . Og så tager tingene rigtig fart , for hvad var det at Po skrev på den skriftrulle som budbringeren havde med og hvilke konsekvenser vil kan det få . Så Tiger og Po må efter den budbringeren , men kan de få fat i skriftrulle og bringe den tilbage til mester Shifu , før den bliver afleveret eller udbryder der er katastrofe i Kina eller en krig i Kina .

Secret Admirer

Secret Admirer.

Po og Abe har en spøg kørende om hvem der kan narre den anden mest. Konstabel Hvem henvender sig til mester Shifu for at fortælle ham at Inspektør Hem og hans datter Ming desværre ikke er ankommet til paladset endnu. Da de er mange timer forsinket sender mester Shifu to afsted for at lede efter dem og det bliver Abe og Po, de finder de forsinkede gæster og befrierdem  fra deres fangeskab i skoven og bringer dem tilbage til paladset . Po opdager at Abe er lidt lun på Ming og som hævn for han lavet et brev til Abe hvor han skal til et stævnemøde med Ming, men Ming har andre planer og de hedder ikke Abe. Men Ming bliver bortørt en gang mere og så må Abe og Po af sted igen. Men om de finder Ming igen og finder Lumang stenen og bliver der ikke krig ?

Huge

Huge.

Po og Knæler går patrulje i Fredensdalen , det elsker Po da han får rigtig mange smagsprøver af de handlene. Knæler mener at han er det svage led i de fantastiske fem , da han er så lille og han ønsker kun at blive større, så Knæler vil opsøge det sorte marked Masio marked, hvor man kan købe alt også sort magi der kan gøre ham større, men er han også klar til at tage konsekvensen af , det der følger med ved at han måske bliver større. Li Dong er en mega stor krokodille der også engang har været på Masio marked for at købe et eller andet. Men da Knæler ikke kan lade være med at tage en slurk af den magiske drik og andre ser hvad der sker med Knæler vil de andre også gerne have en slurk af den lille flaske . Men er Knæler blevet gladere for sit nye jeg eller var det hele en stor fejl ? Vil Po hjælpe sin ven med at finde sit gamle jeg igen ?

Min mening :

Serien er sjov og underholdene med en flot grafik , en god lyd som de andre Kung Fu Panda film. Den er nok lidt for forudsigelige med handlingen, men det gennemgående handling med at Po er helten og det føles lidt som om at de fem andre er statister i serien med mindre roller. Men alt i alt en sjov serie for børn, som også kan ses med dansk tale og hvis man er fan af Kung Fu Panda filmene . Det er lidt irriterende at der mellem nogle af scenerne bliver sort skærm , så der mister man noget af gejsten ved serien.

Sæson:5 out of 6 stars (5,0 / 6)

Anmeldt af Hanne Kjær.

Tak til Fox-Paramount Home Entertainment/ Pr Nordic.