Kong Arthur: Legenden om sværdet

ddgh

Den unge prins Arthur ser sine forældre blive myrdet, af en mørk ridder med en kappe af ild og er nød til a flygte for sit eget liv, med tiden vokser han sig stor og stærk i London ́s gader og har fuldstændig glemt sin fine herkomst, men en dag da han kommer forbi det legendariske sværd der sidder fast i stenen trækker han det let op og det hele kommer tilbage til ham. Nu må han bevise sit værd og bekæmpe sin onde onkel så han kan blive den konge legenden fortæller. Kong Arthur er instrueret af den engelske instruktør Guy Richie som har givet os film som Rub,stub og to rygende geværer, Snatch og de to store hit baskere Sherlock Holmes et og to med Robert Downey Jr. og Jude Law.

1

Han er en kæmpe instruktør der er kendt for at lave film i sin egen stil, med masser af action og humor og derved droppe de originale historier for at sætte sit ege præg på fimene. Og det må man sige han har gjort her, filmen er en ren Adventure film for hvad man forbinder med Kong Arthur så er der næsten intet af det i denne film. Men hvis man kan lide film med Onde troldmænd, kæmpe slanger, lysende sværd, monstre med kapper af ild og meget meget mere så er dette filmen for en. Filmen er egentlig ret underholdene og godt lavet selvom den overhovedet ikke er i stil med andre ridderfilm, den har faktisk taget det meste ridderlighed ud og skruet op for fantasy og det gør bestemt ikke noget da historien som vi kender har godt af et lille pust.

2

Charlie Hunman som vi nok kender bedst fra tv-serien Son’s of Anarchy formår at levere en så god præstation hvor han kombinere den kække rolle samtidig med at han spiller med musklerne. Udover Charlie Hunman på listen har vi også store stjerner som Jude Law som spiller den onde onkel Vortigern. Derudover har vi Eric Bana og Djimon Hounsou og mange flere. Guy Richie er en god instruktør, men der er til tider i denne film hvor man godt kunne ønske sig den var kortet lidt ned, da den til tider snubler lidt i fortællingen, men man må sige han formår at lave nogle fede kamp scener med sværd der gnister. Han ved hvordan han skal komme rundt med kameraet og få alle de gode vinkler og det er det han er så god til, hvor man bagefter sidder og tænker wow en fed scene. Fordi han optager i den stil som er helt han ́s egen, nok også været med til at give ham jobbet i instruktør stolen i spille filmen Aladdin som er over Disney tegnefilmen, den forventes at komme i 2019. En yderst Seværdig film, du skal bare ikke forvente smukke prinsesser og prinsen på den hvide hest. Sæt den på og forvent en Action-Adventure film og forbered dig på at blive underholdt.