Kiss the Girls

KISbanner

90´er thriller når det er bedst
Kiss the Girls hører til på hylden sammen med 90´er-thrillere som Seven og Fallen, der har en helt bestemt opsætning, som gør dem til fantastiske film, som er gennemtænkte og som har et twist i slutningen. På præcis den hylde og i den genre er denne film med blandt andre Morgan Freeman, som har en unik evne til at gøre de fleste film til en oplevelse. I Kiss the girls spiller Morgan Freeman rollen som retsmedicinsk psykolog, Alex Cross, der tager til Durham, hvor hans niece Naomi er forsvundet. Her viser det sig at Naomi er en ud af mange unge kvinder, som er forsvundet og Alex fornemmer hurtigt at det er tale om én forbryder som står bag forsvindingerne. Det eneste problem er at der ikke er nogen spor at følge.

KISS1

En person kan lede vejen
Dette ændrer sig drastisk da den unge Kate McTiernan bliver fundet i en flod og viser sig, at være sluppet væk fra kidnapperen. Herefter starter et kapløb med tiden om at finde de unge kvinder inden det er for sent og for især Alex er det en altafgørende kamp, fordi at han er fanget mellem sit arbejde som psykolog og sit privatliv som Naomis onkel.

KISS2

Twist + fedt plot = en fed film.
Kiss the girls er en kanon film, som det bestemt er værd at se, hvis man har set Seven og Fallen og gerne vil se mere i den dur, fordi den ligger sig tæt op af og så alligevel ikke, fordi at plottet er anderledes. Alligevel er dens opbygning meget lig de andre to og samtidig er det ikke den type opbygning som bruges særligt ofte i dag, hvilket er en skam, for kiss the girls er en spændende film med twists og et spændende plot, som holder dig til skærmen hele tiden. Så hvis du vil forkæle dig selv med en god thriller i denne her stil, så er kiss the girls en virkelig god kandidat. Så frem med popcorn og dyk ned i sofaen og mysteriet om hvem kidnapperen er og hvilket motiv han har.

Samleren (1997) on IMDb

Tak til Fox-Paramount Home Entertainment/Pr Nordic.