• Skuespillere: Bryan Cranston, Koyu Rankin, Edward Norton, Bob Balaban, Jeff Goldblum, Bill Murray, Scarlett Johansson m. fl.
  • Genre: Animation/Eventyr/Komedie.
  • Spilletid: 1 timer og 41 min.
  • Censur: 7 år.
  • Release: 18. oktober, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / DVD.

Wes Anderson der tidligere har stået bag store succeser som ’The Grand Budapest Hotel’ og stop-motion filmen ’Fantastic Mr. Fox’, vender stærkt tilbage med hans nyeste film ‘Isle of Dogs’, som også er baseret på stop-motion teknikken.

2
Hunde i farezonen

‘Isle of Dogs’ foregår i en nær fremtid i Japan, her er hunde blevet en stor belastning for landet, på grund af at de spreder diverse sygdomme. For at stoppe epidemien, vælge Japans præsident at alle hunde skal sendes til en isoleret skralde ø. Den 12-årige dreng Atari vælger dog at flyve til øen, for at redde sin elskede hund Spot, der har måtte lide samme skæbne som de andre hunde. Atari for hjælp af en gruppe hunde og en storslået jagt tager sin form.

1
Wes Anderson når han er bedst

‘Isle of Dogs’ er en fantastisk rejse ind i Wes Andersons sjove og finurlige verden, som altid er kendetegnet ved hans specielle måde at instruerer film på. Ligesom ’Fantastic Mr. Fox’ er ‘Isle of Dogs’, skabt ved hjælp at stop-motion og man kan tydeligt fornemme hvor stort et arbejde, det måtte have været at flytte alle disse figurer til en film på spillefilms længde. Karaktererne bliver vakt flot til live, af de mange stærke stemmer bag og her har Wes Anderson samlet et imponerende cast, hvor store Hollywood stjerner som Bill Murray, Jeff Goldblum, Bryan Cranston, Edward Norton og Scarlett Johansson. Hver især giver de hundene, deres egen personlighed med masser af liv og energi.

Historien er både flot visuelt og filmteknisk er det er stor præstation, der er lagt meget arbejde i at lave historien sød, men samtidig også barsk når man ser hvordan Japan håndterer deres store hundeproblem og konsekvenserne deraf. ‘Isle of Dogs’ er en film med både dybde og sjæl og hvis man elsker Wes Andersons særlige ”touch”, så vil filmen helt sikkert leve op til dine forventninger.

Tusind tak til 20th Century Fox / Pr Nordic.